| کد خبر: 180094 |

◄ زیباکلام: آقای ولایتی! چرا پروژه تله‌کابین دانشگاه را متوقف کردید؟

نهاد خصوصی در ایران باید به رسمیت شناخته شود. حکومت نباید هرچیزی که به مردم تعلق دارد ازجمله دانشگاه آزاد یا صنایع دیگر را تصاحب و مصادره کند. قانون باید پررنگ‌تر باشد و مورداحترام قرار بگیرد. قانون باید جلوی مصادره دانشگاه آزاد را می‌گرفت. قانون باید می‌گفت دانشگاه آزاد یک‌نهاد خصوصی است و حکومت نمی‌تواند آن را مصادره کن

تین نیوز

صادق زیباکلام استاد دانشگاه که سال‌ها در واحد دانشگاهی علوم تحقیقات به تدریس مشغول بود معتقد است که بدون درنظر گرفتن مقصر بودن یا نبودن علی‌اکبر ولایتی و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد، بهتر است این دو برای احترام به خانواده قربانیان واژگونی اتوبوس دانشجویان استعفا دهند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از فرارو، زیباکلام گفت: آقای ولایتی و طهرانچی تنها چیزی که گفتند این بود که بررسی می‌کنیم و کسانی که مسئول بودند باید توبیخ شوند. البته پاسخ‌گویی دانشگاه آزاد از استعفای این دو مقام مهم‌تر است.

او معتقد است: مسئولان دانشگاه آزاد به خاطر توقف پروژه تله‌کابین دانشگاه علوم تحقیقات است که در زمان ولایتی متوقف شد پاسخگو باشند.

زیباکلام اعتقاد دارد بررسی جایگاه مدیریتی دانشگاه آزاد و اساساً فلسفه دانشگاه آزاد در ایران به‌عنوان نهاد خصوصی از استعفای مقامات این دانشگاه مهم‌تر است.

او افزود: آقای ولایتی، طهرانچی و سایر مسئولان باید به این سؤال پاسخ دهند که با اخراج تعداد قابل‌توجهی از اساتید دانشگاه آزاد به چه کسی پاسخ می‌دهند. واقعیت این است که اگر آقایان ولایتی، طهرانچی و سایر مدیران دانشگاه آزاد به‌اندازه‌ای که در یکی دو سال گذشته به حجاب و عفاف توجه می‌کردند به علم و دانش و وضعیت ناوگان اتوبوس‌های دانشگاه علوم تحقیقات توجه نشان می‌دادند امروز این واقعه هولناک اتفاق نمی‌افتاد.

این استاد جامعه‌شناسی تأکید کرد: هیچ دستگاهی وجود ندارد که از آقایان ولایتی و طهرانچی بپرسد چرا تله‌کابین دانشگاه علوم تحقیقات را متوقف کردید؟ به‌جای آنکه هزاران دانشجو روزانه با اتوبوس‌های کهنه و غیراستاندارد جابه‌جا شوند باید با تله‌کابین رفت‌وآمد می‌کردند؛ اما اگر این تصمیم غیرضروری بود، مسئولین سابق باید پاسخگوی تصمیم‌ خود باشند. اگر هم این تصمیم درست بود، آقای ولایتی به خاطر توقف این پروژه باید پاسخ‌گو باشد.

او مسئله اساسی دانشگاه آزاد را پاسخگو نبودن دانست و افزود: نهاد خصوصی در ایران باید به رسمیت شناخته شود. حکومت نباید هرچیزی که به مردم تعلق دارد ازجمله دانشگاه آزاد یا صنایع دیگر را تصاحب و مصادره کند. قانون باید پررنگ‌تر باشد و مورداحترام قرار بگیرد. قانون باید جلوی مصادره دانشگاه آزاد را می‌گرفت. قانون باید می‌گفت دانشگاه آزاد یک‌نهاد خصوصی است و حکومت نمی‌تواند آن را مصادره کند.

زیباکلام تصریح کرد: من به‌هیچ‌وجه منکر این نیستم که این اتفاق در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم می‌توانست بیفتد؛ اما سؤالم درخصوص پاسخ‌گویی است. اگر دانشگاه در زمان آقای هاشمی هم پاسخ‌گو نبود نیز نمی‌توان از آن دفاع کرد. هر دو اشتباه است؛ اما این اشتباه نباید ادامه پیدا کند. متأسفانه دانشگاه آزاد اساساً پاسخ‌گو نیست. بااین‌حال برخوردی که با دانشگاه آزاد می‌شود همواره یک برخورد سیاسی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.