| کد خبر: 179834 |

◄ آخرین اخبار از حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم و تحقیقات

با فوت یکی دیگر از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات در بیمارستان، تعداد تلفات این حادثه به 10 نفر رسید. پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران با اعلام این خبر گفت: 7 تن از جان‌باختگان این حادثه تلخ در سر صحنه فوت کردند و مابقی در بیمارستان جان باختند.

تین نیوز

با فوت یکی دیگر از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات در بیمارستان، تعداد تلفات این حادثه به 10 نفر رسید.

پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران با اعلام این خبر گفت: 7 تن از جان‌باختگان این حادثه تلخ در سر صحنه فوت کردند و مابقی در بیمارستان جان باختند.

به‌گزارش تین‌نیوز صابریان با اشاره به انتقال 28 مصدوم حادثه به بیمارستان گفت: حال 4 نفر از این افراد وخیم گزارش‌شده بود که شب گذشته متأسفانه دو نفر از این افراد فوت کردند و بامداد امروز هم یکی دیگر از این افراد بانام محمدرضا فضیلتی‌نیا جان خود را از دست داد.

مسعود قادی‌پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نیز از انتقال پیکر 9 نفر از جان‌باختگان حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به پزشکی قانونی خبرداد.

قادی‌پاشا بابیان اینکه درحال بررسی‌های تخصصی در پزشکی قانونی هستیم، گفت: پس از اتمام کارشناسی تخصصی و احراز هویت، در اسرع وقت اجساد با دستور مقام قضایی تحویل بستگان درجه اول خواهد شد.

دستور رئیس دانشگاه آزاد برای رسیدگی سریع به پرونده حادثه

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پی وقوع حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران، دستور تشکیل کمیته ویژه پیگیری این حادثه را صادر کرد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه تلخ به مجید مشکینی، معاون توسعه مدیریت و منابع، رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات، عنایت‌الله ملکی‌تبار، رئیس مرکز نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات، سیدحسین طباطبایی، مدیرکل حقوقی و موسوی، رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت داد تا موارد ذیل را با فوریت موردبررسی قرار داده و گزارش کنند:

همچنین به اعضای این کمیته ویژه دستور داده شد تا با همکاری کارشناسان مجرب و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های محترم قضایی، انتظامی و امنیتی، نسبت به بررسی تمامی جوانب حادثه مذکور با قید فوریت اقدام و هرچه سریع‌تر گزارش مشروحی از آن را به رئیس دانشگاه و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ارائه نمایند.

واکنش معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان به این حادثه

محمدمهدی تندگویان، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس و کشته شدن تعدادی از دانشجویان گفت: کاش به احترام ⁧‫دانش‌آموزان⁩ و ⁧‫دانشجویان⁩ اعلام عزای عمومی کنیم.

تندگویان در صفحه توییتر خود نوشت:

سال‌های گذشته دانشجوی همین واحد از دانشگاه آزاد بودم و باور مرگ دانشجویان، آن‌هم این‌چنین دردناک تلخ است. تسلیت گفتن به خانواده‌های داغدار و همدردی وظیفه ماست، ولی باید روزی برسد که دانشگاه و مدارس شاهد این فجایع نباشند. کاش به احترام ⁧‫دانش‌آموزان⁩ و ⁧‫دانشجویان⁩ اعلام عزای عمومی کنیم.

اسامی مصدومان و فوت‌شدگان

اورژانس کشور اسامی شماری از مصدومان و جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اسامی مصدمان و جانباختگان تا این لحظه به شرح زیر است:

مصدومان:

بیمارستان امام خمینی (ره): علیرضا ولی محمدی، مینا نعمتی، محمد ابراهیمی‌فر، میرمهنا یوزباشی، ملیکا سادات افتخارعزیزی، شکوه نعمتی، فاطمه عبداللهی، ثنا عابدی، فاطمه رحیمی، کیارش اسدی کمال، سامان قضاوتی، مهدی مغنیان، هدیه جلیلی، کورش ثابت، کامیاب اهری، خدیجه وکیلی.

بیمارستان شریعتی: مرد مجهول الهویه، محمد امین عابدینی، سید آرین حقیقت

بیمارستان حضرت رسول (ص): علی هروانی، بهاره کوچه باغیان، علی عرب نژاد، ملیکا فراهانی، محمدمهدی قدیمی

بیمارستان عرفان: مرد مجهول الهویه،

اسامی هفت تن از فوتی‌ها: سجاد پوراحسان، علی حسین زاده، احسان صفایی و چهار نفر مجهول‌الهویه هستند.

دستور روحانی

رئیس جمهور نیز در پی حادثه دردناک واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که به جان باختن و مصدومیت تعدادی از دانشجویان عزیز کشورمان انجامید، از مسوولین امر خواست ضمن بررسی دقیق علت این سانحه، تمام راهکارهای لازم برای عدم تکرار اینگونه حوادث را تمهید و اجرا کنند و رسیدگی های پزشکی و درمانی لازم برای بهبود هر چه سریعتر آسیب دیدگان مورد توجه قرار گیرد.

متن پیام تسلیت  حسن روحانی به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه دردناک واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که به جان باختن و مصدومیت تعدادی از دانشجویان عزیز کشورمان انجامید، موجی از تاسف و اندوه برای مردم شریف ایران اسلامی پدید آورد.

از خداوند متعال برای درگذشتگان این رویداد تلخ که فرزندان ملت و سرمایه های ارزشمند آینده کشور بودند، رحمت واسعه الهی، برای خانواده های مصیبت دیده صبر و اجر و برای مصدومین شفای عاجل مسالت دارم.

ضروری است مسوولین امر، ضمن بررسی دقیق علت این سانحه، تمام راهکارهای لازم برای عدم تکرار اینگونه حوادث را تمهید و اجرا کنند و رسیدگی های پزشکی و درمانی لازم برای بهبود هر چه سریعتر آسیب دیدگان مورد توجه قرار گیرد.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.