| کد خبر: 165135 |

۵۹ نفر از جان‌باختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج شناسایی شدند

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: تاکنون پیکر ۵۹ نفر از جان‌باختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج شناسایی شده و شکایت اولیای دم این افراد توسط بازپرس پرونده رسیدگی می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: تاکنون پیکر ۵۹ نفر از جان‌باختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج شناسایی شده و شکایت اولیای دم این افراد توسط بازپرس پرونده رسیدگی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، احمد خسروی وفا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی پرونده سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اظهار داشت: به دلیل اینکه سقوط هواپیما در استان اصفهان اتفاق افتاده است پرونده در دادسرای سمیرم تشکیل شد از همان ابتدا یک نفر از بازپرس‌های با سابقه و با تجربه از مرکز استان برای همکاری با دادستان ماموریت پیدا کرد و بلافاصله از همان ابتدای سقوط هواپیما به همراه معاون قضایی در محل حضور پیدا کرد.

وی افزود: با پیگیری و موافقت ریاست قوه قضاییه و دیوان عالی کشور پرونده از سمیرم به اصفهان احاله شد و در حال حاضر پرونده در اصفهان است و بازپرس پرونده تا زمان رسیدن به نتیجه این پرونده را با جدیت و سرعت دنبال می‌کند.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: این بازپرس هیچ ماموریتی در این مدت به او محول نخواهد شد و تنها به این پرونده رسیدگی می‌کند. او به همراه هیئتی که به فرانسه رفتند شاهد باز کردن جعبه سیاه هواپیما بود و از تمام این مراحل نیز اسناد و مدارک وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکنون پیکر 59 نفر از جان‌باختگان سانحه هوایی پرواز تهران- یاسوج شناسایی شده است. دو سوم از اولیا دم شکایت کرده‌اند که توسط بازپرس در حال پیگیری است و پرونده در حال حاضر مراحل کارشناسی خود را طی می‌کند.

خسروی وفا گفت: در این گونه موارد گروه‌های 11گانه بررسی سانحه هوایی که زیر نظر مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی است تشکیل می‌شود و باید نظر کارشناسی بدهند. هر کدام از گروه‌ها که شامل امداد و نجات، شواهد عینی، فنی، عملیات و غیره است نظر خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: بازپرس دنبال این نظرات کارشناسی است و وقتی این گروه‌ها نظرات خود را اعلام کردند پرونده در دادگستری اصفهان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، مدیرکل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا زمانی که نظر کارشناسی نیاید نمی‌توان نظر قطعی داد و نمی‌توان گفت که مقصر چه کسی است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.