| کد خبر: 163613 |

◄ عاملی که بیش‌ترین قربانی را در تصادفات جاده‌ای گرفته است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش سوانح رانندگی در چند سال اخیر گفت: در 24 ساعت گذشته علت 70 درصد سوانح رانندگی در جاده‌های کشور خستگی و خواب‌آلودگی و بی‌توجهی به جلو بوده است.

تین نیوز

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش سوانح رانندگی در چند سال اخیر گفت: در 24 ساعت گذشته علت 70 درصد سوانح رانندگی در جاده‌های کشور خستگی و خواب‌آلودگی و بی‌توجهی به جلو بوده است.

به گزارش تین‌نیوز،  سردار اسکندر مؤمنی از خواب‌آلودگی به‌عنوان مهم‌ترین علت تصادفات جاده‌ای نام برد و افزود: درسفرهای نوروزی 97  حدود 85  درصد تصادفات مربوط به خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز است که  خستگی و خواب‌آلودگی و بی‌توجهی به جلو در بروز سوانح رانندگی سهم 45 درصدی دارد.

او در بازدید از از ایستگاه دومنظوره سمنان – دامغان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی شرایط قابل قبولی در حوزه‌های امنیت و ترافیکی برقرار بوده است،

او با اشاره به میزان تلفات رانندگی نسبت به سال گذشته گفت: سفرهای نوروزی با خودروی شخصی  پرحجم‌ترین نوع سفر است و در دور دوم سفرها خستگی بیش‌تری برای رانندگان به همراه دارد و این عامل در تصادفات بیش‌تر خود را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، مؤمنی با اشاره به وقوع اکثر واژگونی‌ها در ساعات ابتدایی شب گفت: دستگاه‌های خدماتی مستقر در جاده‌ها موظف به روشن کردن چراغ‌های گردان خودروها هستند تا عاملی برای هوشیاری بیشتر رانندگان باشد.

او آمار تلفات سالانه سوانح جاده‌ای  را بالا برشمرد و افزود: در حال حاضر میزان تلفات جاده‌ای  به 16 هزار نفر در سال می‌رسد .

او در ادامه گفت: این در حالی است که باوجود افزایش تعداد خودروها به 21 میلیون دستگاه نسبت به سال‌های 84 و 85  که  تعداد کشته‌های 28 هزار نفر در سال  با تعداد هفت میلیون خودرو میزان کاهش چشم گیری بوده است که نتیجه همراهی مردم و فرهنگ‌سازی و البته همکاری نهادهای مرتبط با خدمات سفر است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.