| کد خبر: 156721 |

نقشه راه ایمنی جاده‌ها چگونه تهیه شد؟

مهرداد تقی‌زاده در توئیتی که در پرتال وزارت راه و شهرسازی منتشر شد به رشد تصادفات رانندگی در اوایل دهه 90 و قرارگرفتن موضوع ایمنی، تصادفات و کشته‌شدگان رانندگی از اولویت‌های دستگاه‌های مسئول و متولی ایمنی اشاره کرد.

تین نیوز

مهرداد تقی‌زاده در توئیتی که در  پرتال وزارت راه و شهرسازی منتشر شد به رشد تصادفات رانندگی در اوایل دهه 90 و قرارگرفتن موضوع ایمنی، تصادفات و کشته‌شدگان رانندگی از اولویت‌های دستگاه‌های مسئول و متولی ایمنی اشاره کرد.

او در این‌باره نوشت: نقطه عطف این مساله در حادثه برای دانش‌آموزان برگزیده استان هرمزگان در محور داراب- بندرعباس حاصل شد که به دلیل تبعات اجتماعی ناشی از آن و آلام حاصل از فوت و معلولیت دانش‌آموزان، توجه مقامات ارشد کشور را به خود جلب کرد.

در پی آن معاون اول رئیس‌جمهور طی حکمی وزرای کشور، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و فرماندهی نیروی انتظامی را مسئول تهیه نقشه راه بهبود ایمنی جاده‌ای کردند.

تقی‌زاده اضافه کرده: پس از ابلاغ این حکم، وزارت راه‌وشهرسازی با تشکیل کارگروه ویژه نقشه راه ایمنی معابر با مشارکت اعضای مسئول، نسبت به تهیه نقشه راه بهبود ایمنی جاده‌ای کشور اقدام نمود.

به گفته وی، درنهایت پس از دو ماه فعالیت فشرده، برگزاری ده‌ها نشست کارشناسی در دبیرخانه کمیسیون و کارگروه‌های تخصصی در سازمان‌های عضو و همچنین دو نشست کارگروه ویژه، نقشه راه در دو محور اصلی مبتنی برارکان پنج‌گانه ایمنی جاده‌ای، توسعه‌ی حمل‌ونقل عمومی با محوریت ریل و واقعی سازی قیمت سوخت مورد تدوین نهایی و تائید اعضاء قرار گرفت.

امید می‌رود با ابلاغ و اجرای نقشه راه پیشروی، گام‌های اساسی در ارتقاء و  بهبود وضعیت ایمنی راه‌های کشور، کنترل تصادفات و کاهش کشته‌شدگان برداشته شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.