| کد خبر: 15345 |

موتور سواران، قربانی ۷۰درصد تصادفات جاده‌ای گلستان

تین نیوز | رییس پلیس راه گلستان گفت: 70 درصد از تصادفات محورهای برون شهری استان در سال گذشته و امسال مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.
 
به گزارش تین نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس گلستان، سرهنگ علی رضا قدمی اظهار کرد: آمار سوانح رانندگی در جاده‌های استان که موتورسیکلت سواران در آن نقش داشته‌اند بالا بوده، به طوری که 44 درصد از کشته شدگان تصادفات از بین آنان بوده‌اند.
 
وی یادآور شد: در سه ماه نخست سال جاری 56 فقره تصادف منجر به فوت در سطح جاده‌های گلستان رخ داد که در اثر آنها 69 نفر کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش یافت.
 
قدمی با بیان اینکه سوانح مربوط به موتورسیکلت یکی از چالش‌های ترافیکی استان است، افزود: افزون بر 50 درصد از مجروحان این حوادث دچار جراحت‌های سنگین می‌شوند.
 
براساس آمار پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) گلستان، 94 درصد کشته شدگان سوانح رانندگی در معابر درون شهری استان را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند. در سه ماه نخست سال جاری 18 نفر در اثر سانحه رانندگی شهری جان خود را از دست دادند که 13 نفر راکب یا سرنشین موتورسیکلت و مابقی عابران پیاده بودند. از نظر ترکیب وسایل نقلیه مقصر و یا درگیر در تصادفات نیز بیشترین مورد مربوط به موتورسیکلت یا سواری پراید بوده است.
 
رییس پلیس راه گلستان با اشاره به رعایت نکردن مقررات توسط بسیاری از موتورسیکلت سواران، افزود: مهمترین مشکل در این زمینه عدم فرهنگ سازی برای استفاده از کلاه ایمنی است، در حالی که بیشتر آمار تلفات ناشی از حوادث به این دلیل است.
 
قدمی تصریح کرد: حدود 200 هزار موتورسیکلت در استان وجود دارد و برابر آمارها بیش از 90 درصد صاحبان آنها بدون گواهینامه، اقدام به استفاده از این وسیله نقلیه می‌کنند. مهمترین راهکار برای رفع این مشکل، ترویج فرهنگ استفاده مناسب از موتورسیکلت بوده و این فرهنگ سازی باید از دوران خردسالی آغاز شود.
 
به گفته وی، برای بسیاری از دستگاه‌ها، وظیفه فرهنگ سازی در جامعه تعریف شده است و پلیس هم در این راستا با برگزاری همایش ویژه موتورسواران و اهدای کلاه ایمنی با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در این امر فعال است، اما فرهنگ سازی عزم همه جانبه را می‌طلبد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.