| کد خبر: 137488 |

افزایش 4درصدی حوادث رانندگی در استان مرکزی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حوادث رانندگی در سه ماه اول امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافت و در این مدت 100 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

تین نیوز

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حوادث رانندگی در سه ماه اول امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافت و در این مدت 100 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

سرهنگ ایرج کهریزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 14 درصد از حوادث رانندگی سه ماه اول امسال در آزادراه ها، 30 درصد در بزرگراه ها، 19 درصد در جاده های اصلی 2 طرفه و 37 درصد در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است.

وی بیان کرد: مقصر 57 درصد از تصادفات جاده ای این استان در این مدت خودروهای سواری، 15 درصد کامیون، 15 درصد موتورسیکلت، 9 درصد وانت، 2 درصد اتوبوس و 2 درصد مینی بوس بوده است.
وی بیان کرد: محورهای ارتباطی آزاد راه ساوه - همدان، اراک - توره، دلیجان - اصفهان، اراک - قم، محور قدیم ساوه - همدان و کنارگذر شمالی اراک به ترتیب پرتصادف ترین محورهای این استان در سه ماه نخست امسال بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: 47 درصد حوادث رانندگی منجر به فوت این استان در این مدت به دلیل واژگونی خودروها، 33 درصد برخورد وسایل نقلیه با یکدیگر، 12 درصد وسیله نقلیه با موتورسیکلت و هشت درصد برخورد وسیله با عابر پیاده، بوده است.

سرهنگ کهریزی اظهار کرد: 57 درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت در محورهای ارتباطی این استان در سه ماه اول امسال به دلیل توجه نکردن رانندگان به جلو، 20 درصد انحراف و تجاوز به چپ، 11 درصد رعایت نکردن حق تقدم، هشت درصد تخطی از سرعت مطمئنه و چهار درصد سایر دلایل بوده است.

وی گفت: 34 درصد از متوفیان حوادث رانندگی جاده های این استان در این مدت را رانندگان، 50 درصد سرنشین خودرو، 10 درصد ترک نشین و موتورسیکلت سوار و 6 درصد عابر پیاده بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: 68 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی سه ماه نخست امسال را مردان و 32 درصد را زنان تشکیل می دهند.

سرهنگ کهریزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پس از ماه مبارک رمضان حجم ترافیک در محورهای این هفته افزایش چشمگیری داشته و در هفته اول به نسبت هفته قبل از آن، این حجم 24 درصد افزایش یافت.
در سه ماه نخست امسال 100 نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی برون شهری در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.