| کد خبر: 137440 |

کاهش تلفات و مصدومان حوادث رانندگی در جاده های سبزوار

فرمانده پلیس راه سبزوار گفت: حوادث رانندگی جاده های این شهرستان، تلفات و مصدومان این حوادث در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

تین نیوز

فرمانده پلیس راه سبزوار گفت: حوادث رانندگی جاده های این شهرستان، تلفات و مصدومان این حوادث در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

سرهنگ علی فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان وقوع حوادث رانندگی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است افزود: در مدت مزبور 144حادثه رانندگی در جاده های سبزوار رخ داد.

وی اظهار کرد: تلفات حوادث رانندگی در جاده های این شهرستان نیز در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد کاهش داشت.

وی گفت: در این مدت 29 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این تعداد در مدت مشابه پارسال 35 نفر بود.

فرمانده پلیس راه سبزوار افزود: همچنین در این مدت 62 حادثه رانندگی منجر به مصدومیت در جاده های سبزوار رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش داشت.

وی اظهار کرد: امسال 98 نفر به دلیل وقوع حوادث رانندگی در جاده های سبزوار مصدوم شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 18 درصد کاهش دارد.

وی 65 درصد از حوادث رانندگی در جاده های سبزوار را واژگونی و علت آن را خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد و گفت: از مجموع حوادث رانندگی جاده های سبزوار 89 فقره مربوط به جاده سبزوار - شاهرود و سبزوار -نیشابور است.

فرمانده پلیس راه سبزوار افزود: طی سه روز گذشته نیز پنج دستگاه خودرو سواری هر یک با 30 میلیون ریال جریمه در جاده سبزوار - شاهرود توقیف شد.

وی اظهار کرد: این خودروها به دلیل سبقت غیر مجاز و نبستن کمربند ایمنی توسط راننده، متوقف و پس از استعلام از سامانه پلیس راهور و بررسی میزان خلافی، توقیف شدند.

وی گفت: خودرو های مزبور تا هنگام پرداخت جریمه در توقفگاه می مانند.

سرهنگ فتحی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 368 دستگاه خودرو سواری با جرایم 10 تا 40 میلیون ریال توسط

ماموران پلیس راه سبزوار توقیف و روانه توقفگاه شدند.

وی اظهار کرد: از این تعداد 50 دستگاه خودرو هر یک با جریمه 30 میلیون ریال و 95 دستگاه هر یک با جریمه 40میلیون ریال و مابقی دارای جریمه های 10 میلیون ریالی هستند.

وی از رانندگان خواست در طول سفر با رعایت قانون و مقررات رانندگی، زمینه سفر خوش و بی خطر را برای خود و دیگر مسافران و زائران فراهم کنند.

سه پاسگاه پلیس و 10 تیم گشتی کنترل محسوس و نامحسوس ترافیک جاده های شهرستان سبزوار را بر عهده دارند.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.