| کد خبر: 53698 |

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری به تین نیوز خبر داد:

◄ سه گانه راهداری برای ارتقای ایمنی جاده ای در سال ۹۴

تین نیوز | مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از سه طرح مطالعات محوری آزادراه ها، تکمیل فاز سه برخط سازی مراکز معاینه فنی و نصب حفاظ خودروهای سنگین و اجرایی شدن دو مورد آنها در صورت تصویب خبر داد.

جواد هدایتی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به سه طرح پژوهشی، اجرایی و عملیاتی در جهت ارتقای ایمنی راه ها و خودروها در زمان بروز حوادث اظهار داشت: برخلاف تصور کلی از شبکه آزادراهی مبنی بر آرامش راننده به دلیل ازدیاد لاین ها، آرامش خیال بابت عدم برخورد با خودرو باند مقابل و کیفیت ساخت بهتر، بخش عمده حوادث توسط عامل انسانی در آزادراه ها اتفاق می افتد.
 
وی افزود: به منظور مهار حوادث در آزادراه ها به دنبال اجرای طرح پژوهشی، طی 15 روز گذشته مکاتباتی با پلیس راهنمایی و رانندگی جهت کسب آمار کل راه های اصلی و شریانی صورت گرفته است و در حال حاضر منتظر پاسخ پلیس به درخواست خود هستیم زیرا اطلاعات و آمار پلیس به صورت پاسگاهی تهیه می شود و تا کنون سابقه انجام گردآوری اطلاعات به صورت محوری را تجربه نکرده اند.
 
مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه با بیان اینکه "فاز سه برخط سازی مراکز معاینه فنی کشور تا پایان شش ماه اول سال جاری تکمیل می شود" گفت: با اجرای این طرح تمامی مراحل فرایند از طریق دوربین های اطلاعات خوان شماره خودرو ثبت و  بدون دخالت اپراتور انجام می شود.
 
هدایتی خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه خودروهای سنگین به مراکز معاینه فنی برخط یک کد رهگیری از سوی سازمان راهداری برای آن صادر و سوابق مشکلات فنی خودرو ثبت می گردد.
 
وی همچنین از طرح نصب حفاظ ایمنی برای خودروهای سنگین باری به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های کشور خبر داد و بیان داشت: این طرح سال گذشته از سوی کمیته ناوگان در کمیسیون ایمنی راه ها پیشنهاد شد و پایان سال جمع بندی خوبی صورت گرفت که در صورت تصویب آن در کمیسیون ایمنی، رایزنی با پلیس راهور جهت شماره گذاری خودروهای سنگین فاقد حفاظ و سازمان استاندارد برای چگونگی نصب حفاظ ها وارد مذاکره خواهیم شد.
 
مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: ناوگان باری کشور با توجه به سن و بهره مندی  از تکنولوژی قدیمی، همچنین عدم برخورداری از استانداردهای ملی ایمنی،در هنگام برخورد با خودرو دیگر به دلیل جرم بیشتر موجب افزایش شدت خسارت های جانی و مالی و زیر گرفتن خودرو کوچکتر می شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.