| کد خبر: 234179 |

◄ شیوه نامه ای که ضامن حفظ جان رانندگان است اما اجرا نمی شود

از آنجا که اهمیت این بند برای حفظ جان رانندگان بسیار زیاد است و تا کنون رانندگان زیادی در حین گذر از عرض جاده برای رسیدن به پاسگاه محل ثبت ساعت جان خود را از دست داده اند، ضمن بررسی موضوع، ترتیبی اتخاذ گردد تا این بند که در صورتجلسه موجود است به شیوه نامه ابلاغی الحاق گردد.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن‌ های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: مدت های مدیدی بود که رانندگان  به خصوص در زمانی که همکاری را بر اثر حادثه ناشی از عبور عرض جاده جهت ثبت ساعت از دست می دادند از پلیس راه و سازمان راهداری درخواست داشتند که اگر اصرار به ثبت ساعت در همه پاسگاه ها است، حداقل باجه و اتاقکی در مسیر همسوی جاده  قرار گیرد تا راننده مجبور نشود برای ثبت ساعت در جهت مخالف جاده با عبور از عرض جاده، جان خود را به خطر اندازد.

 به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده این مطلب را پاسخ به خبرنگار ما در مورد مرگ یک راننده سواری کرایه در نزدیکی پاسگاه پلیس راه نمک آبرود بیان کرد و افزود: همچنین عنوان می کردیم ثبت ساعت در همه  پاسگاه های مسیر غیر ضروری است و جدا از به خطر افتادن جان راننده، موجب فرار مسافر در استفاده از حمل و نقل عمومی می شود و بر همین اساس از مسئولان خواستیم ثبت ساعت سواری کرایه  فقط در مبدا و مقصد انجام شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: تا خرداد ماه گذشته این اقدام صورت نگرفت اما در تاریخ نهم  خرداد جلسه ای با حضور جناب سرهنگ امیدوار ریاست پلیس راه راهور کشور، مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نمایندگان تشکل های صنفی تحت عنوان جلسه هم اندیشی  با انجمن  های صنفی  برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

 این فعال صنفی ادامه داد: جناب سرهنگ امیدوار محبت کردند و به مشکلات و درد دل ها و مطالبات  نمایندگان تشکل ها گوش دادند و بر برخی خواسته ها و مطالبات آنها صحه گذاشته و برخی را هم موکول به آینده نمودند و ضمن تاکید بر اجرای مقررات و برخورد با خاطیان خطر ساز، فرمودند پلیس راه با استفاده از اختیارات قانونی خود نسبت به تعدیل دوره زمانی ضبط و توقیف دفترچه ثبت ساعت رانندگان متخلف اقدام خواهد نمود و رویکرد و برخورد مهربانانه تری نسبت به رانندگان عمومی خواهد داشت.

حسین زاده تاکید کرد: در پایان جلسه، صورتجلسه ای در چندین بند تنظیم و به امضای حاضران از جمله سرهنگ امیدوار رسید که در زیر به مضمون 2 بند آن که از اصلی ترین خواست ها  و مصوبات قید شده  در صورتجلسه بود،  اشاره می شود:

۱- ممنوعیت ثبت ساعت در پاسگاه های مخالف جهت مسیر

۲-ثبت ساعت رانندگان سواری کرایه فقط در مبدا و مقصد صورت خواهد گرفت

او عنوان کرد: خبر تصویب بندهای مذکور موجب قدردانی و رضایتمندی رانندگان از ایشان شد و آنان بی صبرانه منتظر ابلاغ دستورالعمل لازم به روسای پلیس راه استان ها و متعاقبا پاسگاه ها برای اجرای مفاد صورتجلسه  شدند.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: خوشبختانه دستورالعمل موضوع در تاریخ سوم مرداد ماه امسال توسط جناب سرهنگ امیدوار به روسای استان ها ابلاغ شد اما متاسفانه جای یکی از بندهای مهم و قید شده در صورت جلسه یعنی بند ممنوعیت ثبت ساعت در پاسگاه های جهت مخالف مسیر در شیوه نامه ابلاغی برای اجرا  خالی است که باتوجه به حسن نیت و بزرگواری جناب سرهنگ امیدوار که شخصا صورت جلسه را تایید و امضا نمودند احتمال می دهیم و امیدواریم  بندهای مذکور سهوا در هنگام تایپ از قلم افتاده باشند که قابل اصلاح می باشد.

حسین زاده افزود: از آنجا که اهمیت این بند برای حفظ جان رانندگان بسیار زیاد است و تا کنون رانندگان زیادی در حین گذر از عرض جاده برای رسیدن  به پاسگاه محل ثبت ساعت جان خود را از دست داده اند از جناب سرهنگ امیدوار ریاست محترم پلیس راه راهور و مدیر کل محترم دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری جناب دکتر صالحیان تقاضا داریم، ضمن بررسی موضوع، ترتیبی اتخاذ گردد تا این بند که در صورتجلسه موجود است به شیوه نامه  ابلاغی الحاق گردد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به گذشت نزدیک به یک ماه از تاریخ ابلاغ شیوه نامه و اجرایی نشدن آن تا به امروز،  امیدواریم هرچه زودتر با دستور جناب سرهنگ امیدوار برای اضافه شدن  بند جا افتاده،  شاهد اجرای شیوه نامه اصلاح شده از سوی پاسگاه های محترم پلیس راه سراسر کشور باشیم.

به گزارش تین نیوز،  در بند 6 صورت جلسه مذکور (تصویر پیوست) که مورد اشاره این مقام صنفی است 2 موضوع مورد تاکید قرار گرفته است که در بخشنامه پلیس راه فقط به انجام ثبت ساعت سواری های کرایه در پاسگاه های مبدا و مقصد اشاره شده و ممنوع اعلام شدن ثبت ساعت در جهت مخالف، درج نشده است.

صورت جلسه ثبت ساعت
صورتجلسه مربوط به ثبت سواری ناوگان سواری کرایه
صورتجلسه ثبت ساعت
صورتجلسه مربوط به ثبت ساعت راندگان سواری کرایه
بخشنامه پلیس راه
بخشنامه پلیس راه در مورد ثبت ساعت ناوگان سواری کرایه

 

بخشنامه پلیس راه
بخشنامه پلیس راه در مورد ثبت ساعت رانندگان سواری کرایه
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فریدون ناصری پبدنی 0 0

    درود بر شما
    مطلب فوق کاملا درست است و امیدوارم بند مربوطه در بخشنامه اضافه و ابلاغ و اجرا گردد.
    با سپاس

  • وجیهه کفاش 0 0

    با سپاس که صدای این قشر را حمایت میکنید به امید روزی که قوانین مغرضانه وظالمانه وموانع دست وپا گیر حذف شده ومانع خدمت صادقانه رانندگان جان بر کف جاده ها نباشد سپاس خانم زاهدی

  • سعید ح 0 0

    تنها چیزی که برای مسولین ارزش نداره جون راننده است