| کد خبر: 228085 |

برف روبی یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر باند از جاده‌های کشور

یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی و غیر شریانی کشور در روزهای گذشته برف روبی شدند.

تین نیوز
یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی و غیر شریانی کشور در روزهای گذشته برف روبی شدند.

به گزارش تین نیوز، مهریاری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری با بیان اینکه هم اکنون طبق آخرین گزارش‌های سازمان راهداری در کل کشور ۱۲ استان درگیر بارش باران، برف و کولاک هستند، گفت: ۴ استان دارای بارش باران، ۹۷ محور شریانی دارای بارش و ۲۷ محور غیر شریانی دارای بارش هستند.

 

او ادامه داد: ۲۵۸ نفر نیرو‌های راهدار،۱۵۲ دستگاه ماشین آلات درگیر برف روبی در محور‌های مختلف جاده‌ها هستند.

امداد رسانی به ۲۰ دستگاه خودرو

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری با بیان اینکه یک هزار و ۷۸۹ کیلومتر باند برف روبی شده است، گفت: تاکنون به ۲۰ دستگاه خودرو کمک رسانی و امداد رسانی انجام شده است.

مهریاری با تاکید بر اینکه تاکنون محوری مسدود نشده است، افزود: در استان تهران محدود‌ه‌های پربارش که تاکنون گزارش شده است فشم، جاجرود و لواسان بوده که حدود ۳۰ سانتی متر بارش برف و باران در آنجا گزارش شده است.

او تاکید کرد: سرعت وزش باد در این محور‌ها ۱۰ کیلومتر و دمای هوا در این مناطق به منفی ۶ درجه رسیده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری درباره آخرین وضعیت محور‌های استان گیلان هم گفت: محدوده‌های پربارش ماسوله، گیلانده و روشنده بوده که حدود ۳۰ سانتی متر در این محور‌ها بارش برف گزارش شده و دمای هوا هم در این مناطق به منفی ۵ درجه رسیده است.

او اظهار کرد: در محدوده‌های رشت، انزلی، تالش و آستارا بارش باران گزارش شده و میزان بارش هم به ۲۵ میلی متر رسیده است.

مهریاری درباره آخرین وضعیت سایر استان‌های برف گیر هم گفت: در استان اردبیل محدوده‌های دارای بارش برف و باران خلخال، گرمی، پارس آباد، رضی و کلیبر بوده‌اند که میزان بارش برف به ۱۳ سانتی متر رسیده و دمای هوا هم به منفی ۸ درجه رسیده است.

او یادآور شد: در استان لرستان محدوده‌های پربارش ازنا، الیگودرز، دورود، دستگرد است و میزان بارش برف هم در این مناطق به ۳۵ متر رسیده است.

مهریاری درباره استان چهار محال و بختیاری هم گفت: محدوده‌های پربارش چلگرد، فارسان و مرغملک بوده که میزان بارش برف به ۴۰ سانتی متر رسیده است.

مهریاری درباره آخرین وضعیت استان همدان هم گفت: در محور‌های ملایر، نهاوند، زنگنه، اسد آباد بارش برف و باران گزارش شده و میزان بارش برف هم به ۱۷ سانتی متر رسیده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری با بیان اینکه هشدار‌ها برای سومین هفته اسفند درباره بارش برف و کولاک شدید در البرز مرکزی گزارش شده است، افزود: جاده چالوس و هراز جمعه برفی است، شدت بارش برف و کولاک بعد از ظهر امروز (جمعه) خواهد بود.

او در توصیه‌ای به مردم بیان کرد: از امروز بعد از ظهر وارد محور‌های چالوس و هراز نشوید. همچنین در تمامی ارتفاعات اطراف تهران، کرج و قزوین برف سنگین خواهد بارید.

مهریاری در پایان بیان کرد: گشت‌های راهداری در تمامی محور‌های برف گیر آماده باش هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.