| کد خبر: 226583 |

در دوران کرونا صورت گرفت؛

افزایش ۱۵درصدی حمل کالا و جابه‌جایی مسافر جاده‌ای

رئیس کانون رانندگان کشور گفت: امسال میزان جابه‌جایی مسافر و حمل کالا در بخش ناوگان عمومی جاده‌ای تا ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

تین نیوز

رئیس کانون رانندگان کشور گفت: امسال میزان جابه‌جایی مسافر و حمل کالا در بخش ناوگان عمومی جاده‌ای تا ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، ‌ناجی سلامی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن رانندگان برون شهری‌ اظهار داشت: این ضرورت وجود داشت، حرکت در خصوص رانندگان فاقد مسکن از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین معاونت مسکن و ساختمان انجام شود.

وی افزود: مذاکرات را در این‌باره شروع کردیم و در برخی از شهرها از ماه آینده اجرای این طرح آغاز می‌شود.

رئیس کانون رانندگان کشور اضافه کرد: از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه برای امضای تفاهم نامه تشکر می‌کنیم‌؛ ‌‌امیدوارم اجرای این اقدامات بتواند گام بزرگی در حوزه مسکن دار شدن خانواده‌ها باشد.

وی بیان کرد: برای اجرایی شدن طرح مسکن رانندگان بسیار تلاش کرده‌ایم، زیرا رانندگان در این شرایط سخت کشور، بسیار تلاش کردند بار مردم روی ز‌مین نماند، ‌در دوران شیوع ویروس کرونا رانندگان اجازه نداده‌اند که بار و یا مسافری بر زمین بماند و اجازه نداند چرخ مملکت بخوابد.

رئیس کانون رانندگان کشور تاکید کرد: امسال میزان جابه‌جایی مسافر و حمل کالا در بخش ناوگان عمومی جاده‌ای تا ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

 

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران: تأمین مسکن آرامش خاطر راننده را فراهم می‌کند‌ 

در ادامه‌ احمد کریمی، دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران کشور، با بیان اینکه تامین مسکن برای رانندگان در شرایط کنونی بسیار مهم و موثر است، افزود: ۲۲۶ هزار راننده فاقد مسکن در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: با وجود آنکه در طول سال بخش عمده ای از رانندگان در جاده های کشور مشغول فعالیت هستند، بنابراین هزینه مسکن و دغدغه اجاره مسکن، همواره در پس ذهن آنها وجود دارد و این بار به طور معمول بر دوش همسران آنها است؛ بنابراین تأمین مسکن برای رانندگان و خانواده آنها بسیار مهم بود و این خود موجب ایجاد امنیت و آرامش خاطر آنها می‌شود.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران کشور تاکید کرد: امیدواریم تا چند سال آینده اغلب راننده‌ها‌ صاحب مسکن شوند.

‌۶۰ درصد راننده‌‌های بخش مسافری «کمکی» هستند

در ادامه نماینده کانون رانندگان با بیان اینکه ۱۱۳ هزار راننده در بخش مسافری داریم که ۶۰ درصد آنها راننده کمکی هستند، گفت: این رانندگان هیچ وسیله نقلیه ندارند و فقط به عنوان کمک راننده در بخش حمل و نقل مسافری فعالیت می کنند.

مجیدی ادامه داد: برخی از رانندگان صاحب خودرو هستند که این می‌تواند یک کمکی باشد اما ۶۰ درصد از آنها هم فاقد خودرو هستند و هم جزو اقشار ضعیف و مستاجر جامعه هستند که این اقدام خود یک کمک هزینه برای آنها باشد.

وی اظهار کرد: رانندگان در دوران سخت کرونا هیچ وقت کوتاهی نکردند و این اقدام آنها خود یک گام بزرگ در حوزه حمل و نقل مسافری بوده است.

 رئیس سازمان راهداری: ۶۵۰ هزار نفر راننده داریم

بنابراین گزارش در این مراسم همچنین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: امیدواریم رانندگانی که فاقد مسکن هستند در قالب این طرح بتوانند از فرصت استفاده کند و صاحب مسکن شوند.

عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه در کشور ۶۵۰ هزار نفر راننده داریم، اظهار کرد: در گام اول برای ۲۲۶ هزار نفر راننده متقاضی این طرح اجرایی شد‌.

وی بیان کرد: امیدواریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین معاونت مسکن و ساختمان و سازمان ملی زمین و مسکن اقدامات لازم در این باره انجام دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سایت خبری اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.