| کد خبر: 18701 |

مسیر شیراز به اصفهان ۱۴۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

تین نیوز | استاندار فارس گفت: با احداث آزادراه شیراز به اصفهان مسیر جنوب به شمال کشور 140 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.
 
سیدمحمد احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آزادراه در عمل متوقف شده بود و با تلاش‌های صورت گرفته فعال شد که در حال حاضر یک‌هزار دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در آن مشغول به کار است.
 
وی افزود: این پروژه تا سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و با تزریق اعتبار امکان تسریع در آن وجود دارد.
 
نماینده دولت در استان فارس ادامه داد: برای هفته دولت امسال در استان، 945 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 345 میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح است.
 
احمدی اضافه کرد: دولت در بحث تورم توانست با ایجاد انسجام در داخل کشور و تنش‌زدایی، این دو موضوع را کنترل کند.
 
استاندار فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد باز شدن درهای کشور بر روی شرکت‌های خارجی و به ویژه اروپایی هستیم و رشد بالای 200 درصدی توریسم رخ داده است؛ در استان فارس با وجود کمبود زیرساخت‌هایی مانند هتل و فرودگاه شاهد رزرو شدن هتل‌ها برای ماه‌های آینده هستیم.
 
وی تصریح کرد: در مورد زیرساخت‌ها و هتل‌ها باید رشد 1.5 درصدی در این دو حوزه رخ دهد تا ظرفیت‌های گردشگری فارس به طور کامل فعال شود.
 
احمدی خاطرنشان کرد: با سیاست‌های دولت در شرایطی که تورم ایران بعد از زیمباوه بالاترین تورم جهان بود اکنون تورم نقطه به نقطه کاهش یافته و تورم کلی به 25 رسیده است.
 
وی با بیان این‌که قیمت مسکن و ارز ثبات تقریبی پیدا کرده است، افزود: رشد اقتصادی کشور پیش از این دولت منهای هفت درصد بود که با سیاست‌های دولت به صفر نزدیک می‌شود.
 
استاندار فارس ادامه داد: دولت توانست بخشی از دارایی‌های کشور را که بلوکه شده بود آزاد کند به نحوی که سال گذشته اعتبار عمرانی کشور 36 هزار میلیارد تومان بود و تنها 6 هزار میلیارد تومان آن محقق شده بود و کفاف پروژه‌های موجود را نمی‌کرد اما امسال با رها شدن بخشی از دارایی‌های بلوکه شده اعتبار محقق شده عمرانی به 20 هزار میلیارد تومان رسید.
 
احمدی افزود: خط آبرسانی شیراز بدون وقفه در حال انجام است و با تزریق اعتبار بیشتر قادر خواهد بود 70 میلیون متر مکعب آب به شیراز منتقل کند.
 
وی اظهار کرد: راه‌آهن شیراز به بوشهر در مرحله انعقاد فاینانس است و امیدواریم با اجرای 250 کیلومتر آن به سمت عسلویه و لار به خط آهن بندرعباس متصل شود.
 
احمدی از در دست اجرا بودن راه‌آهن شیراز به گل‌گهر خبر داد که از سمت گل‌گهر به نی‌ریز در حال کار است و گفت: مطالعات راه‌آهن شیراز به خوزستان نیز به اتمام رسیده است و به دنبال سرمایه‌گذار برای آن هستیم.
 
وی تصریح کرد: آزادراه شیراز به بوشهر در دست پیگیری بوده و پروژه قطار به سمت اقلید نیز در حال عملیاتی شدن است.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس اضافه کرد: هیچ‌کدام از طرح‌ها در دولت تدبیر و امید تعطیل نشده و با تدابیری مانند امید دادن به پیمانکاران و تزریق اعتبارات موردی حفظ شده است.
 
وی با تاکید بر فضای آرام استان از امکان فعالیت تمام گروه‌های سیاسی در چارچوب قانون خبر داد.
 
این مسئول با اشاره به جریان برج دوقلوی خیابان زند خاطرنشان کرد: شاید اگر مخالفان این برج در زمان کریمخان بودند مانع ساخته شدن ارگ می‌شدند.
 
استاندار فارس در این دیدار از انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد و تصریح کرد: حکم بهزاد مریدی امضا شده و وی جایگزین احمد همتی می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.