| کد خبر: 177263 |

رئیس کمیته همایش ملی قیر و آسفالت:

◄ اجرای روکش‌ آسفالت پلیمری در سه فرودگاه کشور

ایجاد سامانه قیر و آسفالت و هم‌چنین کارگروه ارزیابی واحدهای تولیدکننده قیر از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از شاخص‌ترین اقدامات در حوزه قیر و آسفالت کشور به شمار می‌رود.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز دهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر و آسفالت و ماشین‌آلات با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی و هم‌چنین  دست‌اندرکاران حوزه قیر و آسفالت کشور صبح امروز در مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی آغاز شد.

 فریدون مقدس‌نژاد رئیس کمیته علمی این همایش در سخنرانی خود با اشاره به روند مثبت برگزاری همایش قیر و آسفالت به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین همایش‌های حوزه مهندسی در چند سال اخیر، به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه قیر و آسفالت کشور پرداخت و گفت: ایجاد سامانه قیر و آسفالت و هم‌چنین کارگروه ارزیابی واحدهای تولیدکننده قیر از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از شاخص‌ترین اقدامات در حوزه قیر و آسفالت کشور به شمار می‌رود.

او تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه پیشرفته قیر، انتقال دانش و توسعه فناوری‌ها از طریق کارگروه فناوری‌های نوین و پیاده‌سازی سامانه مدیریت روسازی شبکه محورهای شریانی کشور، پیاده‌سازی سامانه مدیریت روسازی فرودگاه‌ها (APMS)، تشکیل کارگروه راه روستایی بر اساس الویت‌های جدید وزارت راه و شهرسازی و تدوین و به‌روزرسانی نشریات و دستورالعمل‌ها در حوزه قیر و آسفالت کشور را از دیگر اقدامات ویژه برشمرد.

مقدس‌نژاد با اشاره به اقدامات سازمان‌های مختلف در زمینهٔ بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در صنعت قیر ،گفت: برای اولین بار استفاده از آسفالت حاوی قیر پودر لاستیکی در استان یزد صورت گرفته است.

او با اشاره به این‌که اجرای روکش‌ آسفالت پلیمری در فرودگاه زاهدان، اصفهان و شیراز در دستور کار قرارگرفته است، نیز گفت: در حوزه شهرداری‌ها، شهرداری تهران استفاده از آسفالت پلیمری را در مساحت 18 کیلومتر اجرایی کرد و شهرداری اصفهان نیز در 20 کیلومتر از مسیرهای BRT از آسفالت پودر لاستیکی استفاده کرده است.

او ابراز امیدواری کرد که در حوزه راه روستایی شاهد اجرای سیاست‌های ارزان‌قیمت باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.