| کد خبر: 152371 |

معاون راهداری استان یزد مطرح کرد:

جمع آوری گاردریل‌ها در راستای بهره‌وری بیشتر امکانات

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در ارتباط با جمع آوری گاردریل‌های محور تفت، گفت: این اقدام در راستای استفاده بهینه از امکانات و بهره‌وری بیشتر انجام شده است .

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در ارتباط با جمع آوری گاردریل‌های محور تفت، گفت: این اقدام در راستای استفاده بهینه از امکانات و بهره‌وری بیشتر انجام شده است .

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«جواد ذاکر» با اشاره به جمع آوری گاردریل‌های محور تفت و استفاده در مسیر دیگر، اظهار کرد: ما دو مدل حفاظ را در جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌دهیم، که شامل حفاظ‌های بتونی یا نیوجرسی و حفاظ‌های گاردریل می‌شود .

وی با بیان این‌که این حفاظ‌ها در حاشیه راه‌ها  و بین دو باند نصب می‌شوند، افزود: دو کاربرد برای نصب حفاظ چه بتنی و چه گاردریل در نظر گرفته شده که نخستین کاربرد آن برای مکان‌هایی هست که حالت پرتگاه دارد و این حفاظ‌ها برای جلوگیری از انحراف ماشین ‌ها نصب می‌شود .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: کارکرد دوم که در این زمینه معمولا از گاردریل استفاده می‌شود، برای حفاظت از برخورد وسایل نقلیه با پایه‌های روشنایی و امثال آن است که در حاشیه جاده‌ها نصب می‌شود .

ذاکر تصریح کرد: با توجه به این‌که در منطقه ما نقاط پرتگاهی زیاد هست و حوزه راه‌های ما در استان یزد هم حوزه وسیعی است، برای این‌که بتوانیم بحث ایمنی را تامین کرده و حداکثر استفاده را از منابع انجام دهیم، از بهترین روش و شیوه استفاده می‌شود .

وی با اشاره به تولید حفاظ‌های مخصوص تیر چراغ‌های روشنایی که به صورت تکی روی هر تیر نصب می‌شود و جنس آن از  پلاستیک است و در کشور متداول شده است، گفت: این حفاظ ها الان توسط برخی شرکت‌ها در داخل کشور استفاده شده و می‌توان به جای گاردریل از آنها استفاده کرد .

این مقام مسئول ادامه داد: در مسیر تفت هم که مورد اشاره بود، با توجه به این‌که در محدوده جمع آوری گاردریل‌ها، تنها بحث حفاظت از پایه‌های روشنایی مد نظر قرار داشت و گاردریل ها تنها به همین منظور نصب شده بودند، با نصب این بشکه‌های ایمنی می‌توانیم گاردریل‌ها را جمع کرده و به جاهایی برد که نیاز است برای جلوگیری از واژگونی خودروها نصب کنیم .

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح به گونه‌ای مدیریت صورت گرفته که هم پایه‌ها ایمنی لازم را داشته باشند و هم در واقع بتوانیم نقاط بیشتری از راه هایمان را برای جلوگیری از خروج ماشین‌ها از مسیر طراحی و واژگونی آنها را ایمن سازی کنیم .

ذاکر تصریح کرد: نصب گاردریل در جاده‌های مواصلاتی در واقع دو نقش را بازی می کنند که گاهی برای جلوگیری از انحراف و واژگونی است و برخی مواقع هم برای ایمن سازی پایه های روشنایی است .

وی تصریح کرد: جدیدا روش های نوینی در کشور متداول شده که به وسیله استفاده از بشکه های ایمنی برای پایه های روشنایی ایمنی این پایه ها را تامین می کند و برای مسیر تفت هم ما به همین صورت عمل می کنیم .

  معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خاطرنشان کرد: در این سمیر ما پایه های روشنایی را با بشکه های پلاستیکی ایمن سازی می کنیم و در عوض گاردریل هایی را که باز می کنیم را به جاهایی می بریم که لازم است استفاده کنیم تا هم ایمنی پایه ها را تامین کنیم و هم از خروج خودرو از مسیر و واژگونی آن جلوگیری نماییم .

ذاکر در پایان گفت: به این وسیله هم پایه‌های روشنایی ایمن سازی می‌شود و هم می توانیم مسیرهای بیشتری را در سطح جاده ها ایمن سازی کنیم تا خودروها امنیت بیشتری داشته باشند

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.