| کد خبر: 145155 |

◄ نگاه پلیس به رانندگان؛ نیازمند تغییر

باتوجه به این‌که دفتر ترمینال به دلیل نداشتن صندلی خالی برای یک زوج در ردیف اول بلیت صادرکرده است دفترچه راننده را توقیف کرده‌‌اند.

تین نیوز

 

اگرچه حادثه تاسف بار روز گذشته برای اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی بار دیگر حمل‌ونقل جاده‌ای کشور را به خبر نخست کشور تبدیل کرد و موجی در شبکه‌های اجتماعی در نقد این حادثه و دیگر حوادث مشابه شکل گرفت اما در میان انبوه مطالبی که در این زمینه منتشر شد، پیامی در یک گروه تلگرامی مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای منتشر شد که قابل توجه بود.

به گزارش تین‌نیوز، در حالی که ماه‌هاست رانندگان بخش بار و مسافر جاده‌ای به بیان مشکلات خود در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند و به مشکلات کمتر نادیده‌ای در این بخش اشاره می‌کنند که موجب بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شود اما به نظر می‌رسد توجهی به این موضوعات نشده و همچنان این ریشه‌های پنهان مشکلات نادیده گرفته می‌شود.

یکی از موضوعاتی که در چند ماه اخیر بارها از سوی رانندگان اتوبوس به عنوان مشکل مطرح شده موضوع سوار کردن مسافر زن پشت سر راننده است که از سوی پلیس تخلف شمرده می‌شود اما رانندگان معتقدند اولا تخلف نیست و ثانیا اگر هم تخلف باشد راننده اتوبوس نقشی در آن ندارد. 

به گزارش تین‌نیوز، جریمه رانندگان و اخذ دفترچه آنان به دلیل سوار کردن مسافر زن در پشت سر راننده از جمله موضوعاتی است که رانندگان به مرتب با آن درگیر بوده  و در چندین مورد نیز گزارش انتقادات آنان در شبکه‌های اجتماعی از این موضوع در تین‌نیوز اطلاع‌رسانی شده اما همچنان این مشکل وجود دارد به طوری‌که روز گذشته یکی از رانندگان با انتشار تصویر زیر در فضای مجازی توضیح داد: 

 

photo_2017-09-02_09-56-31

باتوجه به این‌که دفتر ترمینال به دلیل نداشتن صندلی خالی برای یک زوج در ردیف اول بلیت صادرکرده است دفترچه راننده را توقیف کرده‌‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، وی ادامه داد: کجای دنیا صاحب یک شغل را به‌خاطر تخلف این چنینی از نان خوردن می‌اندازند و زندگی خانوادگی و محل کسب و درآمدش را با مشکل مواجه می‌کنند؟

وی خاطرنشان کرد: گویا قوانین در کشور ما اغلب براساس آزمایش و خطا اجرایی می‌شود نه تخصص.

وی تاکید کرد: در حالی که پلیس هیچ طرح جامعی برای کاهش تصادفات، آرامش رانندگان و حوادث مربوطه ندارد و در یک اتوبان ناهنجار و آسفالت‌های خراب این نوع جریمه‌ها را نیز اعمال می‌کند.

وی افزود: برای خودمان و خانواده‌هایمان دلمان می‌سوزد و بدتر از آن نداشتن مسئولانی است که جوابگو باشند.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدي محمودآبادي 1 0

    اي كاش پليس بر روي بستن كمربند ايمني در اتوبوس و كنترل مسائل ايمني وسايل نقليه عمومي نيز به همين شدت حساسيت به خرج بدهد.