| کد خبر: 215848 |

بهسازی خطوط اتوبوس‌های تندرو شهر با استفاده از آسفالت پلیمری

علائی گفت: عملیات بهسازی روکش آسفالت مسیرها و ایستگاه های خطوط اتوبوس تندرو شهر تهران با استفاده از آسفالت پلیمری در حال انجام است.

تین نیوز

علائی گفت: عملیات بهسازی روکش آسفالت مسیرها و ایستگاه های خطوط اتوبوس تندرو شهر تهران با استفاده از آسفالت پلیمری در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  هوشیار علایی معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: عملیات بهسازی روکش آسفالت خطوط ۱۰ گانه اتوبوس تندرو، متعاقب بررسی گزارشات مردمی ثبت شده در سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷، درخواست مناطق مختلف و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نیز انجام آزمایشات و برداشت های مکانیزه و چشمی، بهره گیری از تخصص مراکز علمی و پژوهشی مانند دانشگاه امیرکبیر و مطالعات تکمیلی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران وارد مرحله اجرایی شد و هم اکنون عملیات بهسازی در چند جبهه کاری شامل خط ۷ (خیابان ولیعصر، مسیر پارک وی تا میدان راه آهن)، خط ۱ (خیابان انقلاب، مسیر میدان آزادی تا چهارراه تهران پارس)، خط ۴ (مسیر ترمینال جنوب تا پایانه شهید افشار) و خط ۱۰ (بزرگراه جناح و در ادامه بزرگراه اشرفی اصفهانی، میدان آزادی تا واحد علوم تحقیقات) با جدیت ادامه دارد.

علایی در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه های آینده این پروژه افزود: کار بهسازی خطوط اتوبوس های تندرو با پیمایش، برداشت و سنجش خرابی ها از جمله شیار افتادگی های طول مسیر، نشانه گذاری توسط مشاور و انتخاب پیمانکار مجرب آغاز شد و روند اجرای اقدامات ترمیمی با استفاده از آسفالت تولیدی کارخانجات سازمان ادامه یافت. ضمن اینکه از اردیبهشت سال ۱۳۹۹ بهره گیری از آسفالت پلیمری با هدف بهینه سازی نوع مصالح، افزایش سرعت انجام کار و کاهش میزان جرمی آسفالت مصرفی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان آنکه در سال ۱۳۹۸ استفاده از آسفالت پلیمری در پروژه های بهسازی خطوط بی آر تی، در قالب یک طرح پایلوت در محدوده ایستگاه سبلان آزموده شد، خاطرنشان ساخت: آسفالت پلیمری پس از اخذ نتایج مطلوب در طرح فوق، به عنوان مصالح جایگزین در طرح بهسازی خطوط و ایستگاه های اتوبوس تندرو شهر تهران مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، چسبندگی بالا، قابلیت استفاده در دماهای مختلف و مقاومت در برابر تغییر شکل و حرکت در فصول گرم سال از جمله مزایای آسفالت پلیمری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.