| کد خبر: 269211 |

◄ بهتاش سپاهان آغاز کننده مسیر خصوصی سازی در راه آهن ایران

روایت های مختلفی از تاریخچه خصوصی سازی در راه آهن ایران می توان ارائه کرد اما بی تردید از هر زاویه ای به خصوصی سازی راه آهن بنگریم نقش شرکت بهتاش سپاهان قابل توجه است.

تین نیوز

روایت های مختلفی از تاریخچه خصوصی سازی در راه آهن ایران می توان ارائه کرد اما بی تردید از هر زاویه ای به خصوصی سازی راه آهن بنگریم نقش شرکت بهتاش سپاهان قابل توجه است.

می توان شروع خصوصی سازی راه آهن را در سال ۱۳۸۳ و با جلسه ای بین تیم مدیریت شرکت بهتاش سپاهان و ستاد خصوصی سازی به ریاست آقای قطبی در راه آهن و پیرو آن نشستی با مدیرعامل وقت شرکت راه آهن آقای مهندس سعید نژاد دانست.

جلسه ای که منجر به توافق برای اولین خرید واگن های بخش غیردولتی از شرکت های اوکراینی و سفر رئیس هیئت مدیره بهداشت سپاهان به کشور اوکراین به همراه آقای نجفی مدیر پشتیبانی و تدارکات وقت شرکت راه آهن به اتفاق مدیر فنی راه آهن به مدیریت مهندس ملانژاد شد .

در آن سفر طی مذاکره با شرکت آزوماف اوکراین اولین قرارداد ال سی برای خرید ۳۰۰ دستگاه واگن لبه بلند معدنی از سوی مدیران بهتاش سپاهان با این شرکت منعقد شد. در همان سفر با یک بررسی کارشناسی و طی رقابت واگن سازان کشور اوکراین قرارداد دیگری با مضمون خرید ۳۰۰ دستگاه واگن لبه بلند معدنی دیگر با شرکت کریوکوفسکی منعقد شد.

در آن زمان واگن های خریداری شده به عنوان اولین واگن های باری خریداری شده توسط بخش خصوصی وارد شبکه راه آهن ایران شدند.

 بعد از آن، زمانی که شرکت راه آهن بحث خصوصی سازی را در حوزه ریلی آغاز و اقدام به فروش واگن های تحت مالکیت خود کرد شرکت بهتاش سپاهان در چندین مزایده شرکت کرد و تعدادی از انواع واگن ها را برنده شد که بخشی از ناوگان موجود این شرکت از این محل تامین شده است.

در ادامه نیز بهتاش سپاهان طی قراردادی با واگن سازی کوثر نیز نسبت به خرید ۵۰ دستگاه واگن لبه بلند اقدام و این ناوگان را به شبکه ریلی ایران افزودی.در حال حاضر نیز این شرکت خرید واگن هایی را از سازندگان داخلی در دستور کار قرار داده است.

نکته مهم دیگر اینکه بهتاش سپاهان توانسته است طراحی، ساخت و تولید بیش از ۵۰ قطعه از قطعات واگن ها را نیز انجام دهد و این قطعات، تاییدیه های راه آهن را هم اخذ کرده است در حالی که این قطعات قبلاً از خارج وارد می شد.

بهداشت سپاهان در حال حاضر با دارا بودن ۳۰۰۰ دستگاه انواع واگن لبه بلند، لبه کوتاه، مسقف و واگن های شن کش نسبت به حمل کالای اساسی غلات و مواد معدنی فعالیت می کند.

این شرکت در حوزه ترانزیت در مسیر کشورهای ترکمنستان ترکیه و افغانستان حمل و نقل بارهای ریلی را به انجام رسانده و آمادگی دارد در راستای سیاست های شرکت راه آهن فعالیت های خود را گسترش دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.