| کد خبر: 247006 |

نگاهی به پروژه نوآورانه مرکز توسعه خودرو برقی مپنا؛

نرم افزار مدیریت ناوگان خودروهای برقی مپنا برنده ایده نوآورنه LG شد

نرم افزار مدیریت ناوگان خودروهای برقی توسعه داده شده توسط مرکز توسعه خودرو برقی گروه مپنا برنده ایده نوآورنه فستیوال سالانه شرکت LG شد.

تین نیوز

نرم افزار مدیریت ناوگان خودروهای برقی توسعه داده شده توسط مرکز توسعه خودرو برقی گروه مپنا برنده ایده نوآورنه فستیوال سالانه شرکت LG شد.
به گزارش تین نیوز، فستیوال سالانه ایده های برتر و نوآورانه شرکت LG در سال 2022 با حضور 1500 شرکت آغاز شد و در گام بعدی بر اساس بررسی پیشنهادات تعداد شرکت ها از طرف ستاد برگزاری به 50 عدد کاهش یافت، از این میان بر اساس ارائه گزارش ها و آنالیز فنی، تعداد شرکت های برگزیده به 20 رسید و در نهایت 10 شرکت به عنوان فینالیست پس از همکاری با تیم LG در یک دوره چهار ماهه برای ساخت و آزمایش پیشنهادها، جایگاه های برتر را به دست آورده اند.
در طول فرآیند ذکر شده، این شرکت ها فرصت هایی برای ملاقات با تیم های تجاری ال جی و سایر سرمایه گذاران در اکوسیستم مربوطه داشتند. شرکت های برتر انتخاب شده در حوزه های پزشکی دیجیتال، متاورس و حمل و نقل برقی بودند.
مرکز خودرو برقی و زیر ساخت های مپنا نیز با همکاری شرکت IEMS کانادا با پیشنهادی در موضوع پلتفرم یکپارچه و هوشمند مدیریت E-Mobility در این رویداد شرکت کرد.

ویژگی های نرم افزار مدیریت ناوگان خودروهای برقی مپنا

این پروژه در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) مورد تست و ارزیابی قرار گرفته است و اجزای اصلی آن شامل ایستگاه شارژ خورشیدی مپنا، شارژر AC ایستگاهی 4/7 کیلوواتی و خودرو پیکاپ برقی شده مپنا با قابلیت V2G: (قابلیت انتقال انرژی از باتری به شبکه (بوده است که همه این تجهیزات در فضای ابری با شبکه هوشمد نرم افزاری توسعه داده شده مشترک IEMS و مکو در ارتباط بوده اند و مفهوم سرویس های متصل حوزه برقی از نظر اتصال کاربر (با اپلیکیشن کاربری) و اتصال تجهیز به شبکه هوشمند و اتصال تجهیز (شارژر) به تجهیز (خودرو) در فضای ابری پیاده سازی شده است.
طی این پروژه آزمایشی در خصوص مدیریت ناوگان EV برای G2V (شبکه برق به وسیله نقلیه) و V2G (خودرو به شبکه) از راهکار ادغام راه حل نرم افزاری شرکت IEMS که در حوزه تجزیه و تحلیل بر اساس پیشگویی و بلاک چین برای مدیریت انرژی فعالیت می کند با نرم افزار یکپارچه EV-One توسعه داده شده توسط مپنا که در حوزه ارائه سرویس های دو جهته خودرو برقی و شارژر کار می کند استفاده شده است.
پلتفرم نرم افزاری توسعه داده شده شامل ویژگی های زیر است:
1.انجام تقاضای شارژEV، بار شبکه و پیش بینی تولید PV خورشیدی
2.انجام آنالیزهای شبکه به منظور شناسایی مشکلات بار یا ترانسفورماتور و ...
3.ارائه قیمت های تشویقی به ناوگان EV در ساعات غیر اوج تقاضا برای سرویس G2V و در ساعات اوج تقاضا برای سرویس V2G برای کمک به اپراتور شبکه بالادستی
4. قراردادهای الکترونیکی بر پایه پلاک چین برای تبادلات دو طرفه انرژی
5.اطلاع رسانی به رانندگان EV ثبت شده در شبکه در مورد نرخ های شارژ تخفیفی برای سرویس G2V در ساعات غیر اوج مصرف و نرخ های سودآور برای سرویس V2G در ساعات اوج تقاضا
6.رزرو ایستگاه های شارژ توسط ناوگان EV با خدمات G2V و V2G برای ساعات آینده بر اساس قراردادهای الکترونیکی
7.به روز رسانی کیف پول های الکترونیکی ناوگان EV پس از تکمیل خدمات G2V و V2G و تسویه حساب های مالی با استفاده از «قراردادهای هوشمند»
8.به روزرسانی وضعیت شبکه در جهت کنترل بار و مدیریت تقاضا و مصرف
مرکز توسعه خودرو برقی مپنا حدود چهار سال است که فعالیت جدی خود را در حوزه زیر ساخت های خودرو برقی آغاز کرده است و همزمان با توسعه سخت افزارها به اتصال میان برقی سازی و دیجیتال سازی فکر کرده است و از این رو اپلیکیشن های مختلفی را در سمت کاربران و همچنین پلتفرم های نرم افزاری را بر اساس پروتکل های استاندارد برای مدیریت خودروهای برقی توسعه داده است.
شایان ذکر است شرکت LG سالانه فستیوالی را برای ایده های برتر و نوآورانه در حوزه های برقی سازی و دیجیتال سازی برگزار می کند. پشتیبانی این فعالیت در یک مرکز جدید مستقر در سیلیکون ولی است که به نوآوری هایی برای زندگی بهتر مردم اختصاص دارد.
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: گروه صنعتی مپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.