| کد خبر: 230489 |

تلفات جاده ای در ایلام ۶۷ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی ایلام از کاهش ۶۷ درصدی حوادث و تلفات جاده ای در این استان خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای ناجا در فروردین ماه سال جاری پلیس استان بعد از تهران در جاده های برون شهری حائز رتبه دوم در کشور شد.

تین نیوز

 فرمانده انتظامی ایلام از کاهش ۶۷ درصدی حوادث و تلفات جاده ای در این استان خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای ناجا در فروردین ماه سال جاری پلیس استان بعد از تهران در جاده های برون شهری حائز رتبه دوم در کشور شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سردار دلاور القاصی مهر روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای اظهار داشت: کسب رتبه دوم کشوری در زمینه کاهش حوادث و تلفات جاده ای ناشی از حضور و تلاش شبانه‌روزی پلیس در محورهای درون و برون شهری استان و همچنین همکاری خوب مردم به دست آمده است.

وی افزود: سالانه بسیاری از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده ای از دست می دهند و همچنین آسیب های اجتماعی ناشی از مصدومیت های شدید و معلولیت ها، فقر اقتصادی ناشی از جانباختن سرپرست خانواده و اختلالات روانشناسی برای از دست دادن فردی در تصادفات آنقدر دردناک و آسیب زاست که ضروری است همه دستگاه ها در جهت کاهش تصادفات به طور جدی تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام یادآور شد: مهم ترین اقدامات پیشگیرانه در حوزه تصادفات جاده ای شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و حساس است  که بدین منظور نیروی انتظامی جهت شناسایی و رفع این نقاط بازدیدهای میدانی و بررسی های کارشناسی را در مناطق مختلف استان به عمل آورده است.

القاصی مهر با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری نیز کاهش تلفات و صدمات ناشی از حوادث رانندگی است، گفت: لازم است جاده های ما به گونه‌ای مهندسی شده باشند که کمترین تلفات و خسارات ناشی از آنها رقم بخورد.

وی اضافه کرد: رسیدگی سریع و بموقع واحدهای گشتی در خصوص تصادفات اعلامی از سوی مرکز پیام ۱۱۰ و اعزام به موقع مصدومان جاده ای به بیمارستان باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه مردم در خصوص برخورد با خودروها و موتورسیکلت های پلاک مخدوش و شیشه های دودی اشاره کرد و گفت: طرح برخورد با رانندگان دارای خودروهای پلاک مخدوش، شیشه دودی و تغییر وضعیت خودرو به صورت ویژه در سطح تمامی شهر ها و جاده های استان اعمال می شود که در این راستا با این افراد بدون اغماض و برابر قانون برخورد می شود.

سردار القاصی مهر با بیان اینکه برابر آمارهای موجود سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و عدم توجه به جلو بیشترین تخلفات در جاده های استان بوده است، تاکید کرد: رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پایبندی به آن، دوری از سبقت و سرعت غیرمجاز و استراحت در مسیرهای طولانی  از بروز حوادث و سوانح ترافیکی در جاده‌ها جلوگیری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.