| کد خبر: 218369 |

◄ شبیه سازی دینامیکی مسیر ریلی تهران – مشهد

شبیه سازی دینامیکی حرکت قطار پرترافیک ترین مسیر، تهران – مشهد، در نشست کارگروه افزایش سرعت انجمن صنفی شرکت های ریلی و خدمات وابسته بررسی شد.

تین نیوز

شبیه سازی دینامیکی حرکت قطار پرترافیک ترین مسیر، تهران – مشهد، در نشست کارگروه افزایش سرعت انجمن صنفی شرکت های ریلی و خدمات وابسته بررسی شد.

به گزارش تین نیوز، در جلسه ای که کارگروه افزایش سرعت انجمن صنفی شرکت های ریلی و خدمات وابسته روز چهارشنبه 12 شهریورماه برگزار کرد، مهندس امین باقری به ارائه نتایج پروژه شبیه سازی دینامیکی قطار تهران – مشهد خود، پرداخت.

در اغاز باقری کلیات پروژه و روش ارائه کار را توضیح داد و گفت: منظور از شبیه سازی دینامیکی محاسبه نیروهای مقاوم و محرک و تاثیر ان هاست.

این پروژه در سه بخش تهران – سمنان، سمنان – شاهرود، شاهرود – نقاب و نقاب – مشهد بررسی شده که در هریک از این بخش ها سه سناریو و تاثیر هریک از آن ها بر زمان سیر مسیر مورد بررسی قرار گرفته است.

باقری توضیح داد: در سناریوی اول حفظ سرعت بیشینه 160 کیلومتر برساعت و توان ثابت در مقابل سرعت عبور از ایستگاه مختلف شبیه سازی شده که این مورد در قیاس با دو سناریوی دیگر تاثیر بیشتری دارد.

در توضیح سناریوی دوم که حفظ سرعت کمینه 60 کیلومتر بر ساعت و توان ثابت در مقابل بیشینه سرعت مختلف است، باقری افزود: این سناریو تاثیر کمتری دارد.

سناریوی سوم نیز حفظ سرعت بیشینه و کمینه ثابت در مقابل توان کشنده متفاوت است.

باقری خاطر نشان کرد: سناریوی اول و حفظ سرعت بیشینه 160 کیلومتر بر ساعت در قیاس با دیگر سناریوها کم هزینه تر و راحت تر است تا بتوانیم حداقل سرعت ها را در مسیر افزایش بدهیم.

رئیس این کمیته در ارتباط با این پروژه گفت: باید بازنگری در مبنای این شبیه سازی، ذکر مفروضات و تاثیر بلاک های مسیر تهران – مشهد در این پروژه انجام شود.

قربانعلی بیک گفت: هدف این شبیه سازی این است که بتوان به صورت مستنداتی به راه آهن ارائه شده و خواستار تغییرات در بخش های به خصوص و مهم این مسیر شویم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.