بازدید سایت : ۳۰۴۳۱
پیام رئیس انجمن صنایع ریلی ایران برای نمایشگاه یازدهم حمل‌ و نقل ریلی:

صنعت ریلی به پشتیبانی بیشتری نیازمند است

امید است در دورانی که صنعت ریلی بیش از هر زمان دیگری، هم نیاز اصلی حمل و نقل کشور است و هم به پشتیبانی بیشتری نیازمند است، بتواند با جلب حمایت همه جانبه مسئولان محترم در مسیر توسعه و پویایی قرار گیرد.

صنعت ریلی به پشتیبانی بیشتری نیازمند است
تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران در آستانه برپایی یازدهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی پیامی منتشر و اظهار امیدورای کرد: با بهبود شرایط، استفاده از موقعیت های مناسب، بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته و نگاه مثبت دست اندرکاران به بخش خصوصی فعال در صنعت حمل و نقل ریلی، امکان ورود سرمایه های جدید به این بخش تسهیل و ایجاد ظرفیت های تازه فراهم آید.

به گزارش تین نیوز،  محمد مهدی اسلامی اصفهانی در بخش دیگری از این پیام تاکید کرد: اهمیت برگزاری نمایشگاه ادواری تخصصی صنایع ریلی و خدمات وابسته که امسال(1403) برای یازدهمین بار برگزار می شود، برکسی پوشیده نیست و امید است در دورانی که صنعت ریلی بیش از هر زمان دیگری، هم نیاز اصلی حمل و نقل کشور است و هم به پشتیبانی بیشتری نیازمند است، بتواند با جلب حمایت همه جانبه مسئولان محترم در مسیر توسعه و پویایی قرار گیرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است: 

« اول دفتر به نام ایزد دانا / صانع پروردگار حی توانا

  • در دوران مدرن، جوامع پیشرفته برای رفع نیازهای مردم در ابعاد کلان اقتصادی، به عنوان یکی از مهم ترین عناصر ارتباطات همواره توجه ویژه ای به حمل و نقل داشته اند. در این میان حمل و نقل ریلی(یکی از انواع زمینی آن) نیز جایگاه خاصی دارد چرا که دوران پساصنعتی و عصر ارتباطات ضرورت تغییر نگرش به رفتار بشر با طبیعت، حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در انرژی را هرلحظه گوشزد می کند. همه این ها در کنار ضریب بالای امنیت، قابلیت دسترسی و... حمل و نقل ریلی را از انواع دیگر حمل و نقل ممتاز می کند. در کشور ما اگرچه نظرات تخصصی و طرح های مختلف بسیاری برای توسعه و تقویت این بخش مطرح می شود ولی از آنجایی که این دیدگاه های امیدبخش به همراهی یک باور جمعی در نظام تصمیم گیری نیاز دارند از شعار و مصوبات فراتر نرفته اند و پویایی این صنعت (حمل و نقل ریلی) آن گونه که شایسته است محقق نشده و در آمار اقتصادی جایگاه قابل دفاعی ندارد.

  • بی تردید افزایش سهم حمل و نقل ریلی از صنعت حمل و نقل کشور، نوید بخش آینده بهتر این صنعت است البته همانگونه که بارها گفته و نوشته ایم توسعه حمل و نقل ریلی کشور بر سه محور بنیادین و اثرگذار متمرکز و استوار است. 1-توسعه خطوط شبکه ریلی. 2- توسعه ناوگان بار، مسافر و نیروی کشش. 3- بالا بردن بهره وری از امکانات موجود. برای این مهم حمایت از صنایع ریلی، شرکت های حمل و نقل ریلی و استفاده از توان و ظرفیت های موجود کارخانجات داخلی، مسیر پویایی حمل و نقل ریلی و افزایش سهم آن در کشور را هموار می سازد. امیدواریم با بهبود شرایط، استفاده از موقعیت های مناسب، بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته و نگاه مثبت دست اندرکاران به بخش خصوصی فعال در صنعت حمل و نقل ریلی، امکان ورود سرمایه های جدید به این بخش تسهیل و ایجاد ظرفیت های تازه فراهم آید تا با ارائه خدمات گسترده و مطلوب به جامعه، زمینه های رشد بار، مسافر و اهداف پیش بینی شده در بخش ریلی را رقم زده و به جایگاه اصلی این بخش در حمل و نقل کشور برسیم.

  • رویدادهای تخصصی در هر جای دنیا دو کارکرد اساسی دارند، اول این که فلسفه وجودی این رویدادها نمایشی از رشد و اعتلای صنایع تخصصی است که با بیانی گزارش گونه و جامع عملکرد کلان هر کشور را در حوزه های تخصصی ارائه می دهند. دومین کارکرد این قبیل رویدادها ارائه چشم انداز و سیگنال هایی است که جهت گیری فعالان آن صنعت را نشان می دهند. به عبارتی یک فرصت کوتاه چند روزه می تواند چگونگی گذار از وضعیت موجود به مطلوب را به صاحبان صنایع عیان کند. بدین ترتیب اهمیت برگزاری نمایشگاه ادواری تخصصی صنایع ریلی و خدمات وابسته که امسال(1403) برای یازدهمین بار برگزار می شود، برکسی پوشیده نیست و امید است در دورانی که صنعت ریلی بیش از هر زمان دیگری، هم نیاز اصلی حمل و نقل کشور است و هم به پشتیبانی بیشتری نیازمند است، بتواند با جلب حمایت همه جانبه مسئولان محترم در مسیر توسعه و پویایی قرار گیرد و با ایجاد تعاملات بین المللی راه انتقال تکنولوژی های پیشرفته هموارتر شود و استفاده از دسترنج کارگر ایرانی برای رفع نیاز های داخلی الگوی مشارکت مردم در جهش اقتصادی را رقم بزند.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.