| کد خبر: 258779 |

توسعه راه های ارتباطی و ناوگان حمل و نقل عمومی از نیازهای جدی استان البرز

قره حسنلو با بیان اینکه استان البرز به دلیل چهارراهی بودن متحمل بار ترافیکی زیادی است گفت: این استان نیاز جدی به توسعه راه های ارتباطی دارد.

تین نیوز

قره حسنلو با بیان اینکه استان البرز به دلیل چهارراهی بودن متحمل بار ترافیکی زیادی است گفت: این استان نیاز جدی به توسعه راه های ارتباطی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علیرضا قره حسنلو در نطق پیش از دستور خود در هجدهمین اجلاس شورای عالی استان ها با بیان اینکه استان البرز به تعبیر مقام معظم رهبری به ایران کوچک شناخته می شود، گفت: البرز با جمعیتی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و مساحت ۵ هزار و ۸۳۳ کیلومتر مربع دارای ۷ شهرستان، ۱۸ شهر و ۲۳۱ روستا است و نزدیکترین استان به پایتخت محسوب می شود.

وی افزود: نقاط خوش آب و هوای متعدد استان البرز در کنار شهرک های صنعتی و تولیدی و نیز وجود مراکز بزرگ علمی و تحقیقاتی کشور در کنار شاخصه نزدیکی به تهران، تقریباً این استان را یکی از مقاصد مهاجرتی هموطنان عزیز تبدیل کرده است.

قره حسنلو تصریح کرد: همین موضوع موجب شده است البرز، هشتمین استان پرجمعیت کشور باشد و به دلیل عدم تناسب رشد جمعیت و توسعه استان در بسیاری از سرانه های، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و غیره رتبه های آخر کشور را داشته باشد.

رئیس شورای استان البرز توضیح داد: البرز با دو سد طالقان و امیرکبیر یکی از مهمترین تامین کنندگان آب آشامیدنی پایتخت است. اما متاسفانه با این سرانه جمعیتی متراکم در بسیاری از شهرستان ها با مشکل کم آبی و پایین بودن سهم حق آبه، چه در بحث کشاورزی و چه در بحث آب شرب مواجه است.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها ادامه داد: از سوی دیگر استان البرز به نوعی کریدور مواصلاتی شمال به جنوب شرق به غرب ۱۴ استان کشور است. ترافیک های سنگین و طولانی در کنار آلودگی های زیست محیطی و تنفسی شانه به شانه دیگر کلان شهرها و شهرهای صنعتی کشور رقابت می کند. با این تفاوت که به لحاظ زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری حمل و نقلی در پایین ترین حد استاندارد قرار دارد و می طلبد که در ازای بالا بودن صبر و بردباری شهروندان فهیم از بابت آلودگی هوا و ترافیک نگاه ویژه ای از سهم استان البرز از اعتبارات ملی به جهت ترمیم و تقویت ناوگان و زیرساخت های حمل و نقلی به سطح همتراز با دیگر شهرهای بزرگ کشور افزایش یابد.

وی افزود: حل موضوع قطار شهری کرج و تعمیم و دسترسی آن به دیگر شهرهای استان البرز از درخواست های مردم استان است.

قره حسنلو اظهار داشت: تسریع و تخصیص اعتبارات ویژه ملی در اجرای پروژه بزرگراه شمالی در امتداد بزرگراه همت و به موازات آن احداث رینگ جنوبی و امتداد آن در شهرهای، فردیس، محمد شهر ماهدشت و در نهایت اتصال آن به آزادراه غدیر در کنار کاهش مشکلات ترافیکی و جابجایی مسافر و بار استان البرز یقیناً اثرات مثبتی خواهد داشت که بازخورد آن در پایتخت نیز احساس می شود.

دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان ها بیان کرد: البرز با دارا بودن اقلیمی ۴ فصل پرجاذبه و منحصر به فرد به صورت همزمان در چهار گوشه استان یکی از نواحی خوش آب و هوای کشور به حساب می آید و نیز با وجود جاذبه های تاریخی و گردشگری یکی از ظرفیت های بالقوه گردشگری است که اگر مشکلات موجود در این حوزه با کمک دستگاه های مختلف فرا استان ها مرتفع گردد، می تواند در صنعت جذب گردشگر و توریست در کشور به طور چشمگیری نقش آفرینی کند و سهم به سزایی در تولید ثروت از صنعت گردشگری در همه ابعاد داشته باشد.

وی بیان داشت: تخصیص و اعتبارات لازم در جهت، ایجاد بهسازی و ایمن سازی جاده های روستایی و رفع نقاط حادثه خیز از اولویت هایی در جهت رفع دغدغه مندی روستاییان عزیز است.

قره حسنلو اظهار داشت: همگی مباحث مطرح شده نشان از نیاز اساسی و نگاه ویژه عاجل مسئولان در ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت خدمتگزار و مردمی و جهادی در راستای کاهش کاستی ها و بهبود وضعیت تمامی ضروریات در استان مهم البرز دارد.

رئیس شورای استان البرز بیان کرد: وظیفه خود می دانم از زحمات جهادگرانه استاندار البرز و همچنین مدیرانی که با توجه به بروز سیل اخیر در محور مواصلاتی کرج چالوس اهتمام ویژه ای داشته به نمایندگی از شوراهای اسلامی استان البرز تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.