| کد خبر: 247834 |

تخریب ۱۲۷ ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ های البرز

از ابتدای تیرماه تا پایان شهریوماه ۱۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ های استان البرز شناسایی شده است که از این تعداد ۱۲۷ سازه تخریب و ۵۳ مورد نیز در دست اقدام است.

تین نیوز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گفت: از ابتدای تیرماه تا پایان شهریوماه ۱۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۲۷ سازه تخریب و ۵۳ مورد نیز در دست اقدام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی زندی فر، اظهارکرد: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه یکی از عوامل تأثیرگذار در بروز سوانح و تصادفات رانندگی است.

وی با بیان اینکه حفظ حریم و نگهداری از راه ها و ابنیه فنی راه ها از وظایف ذاتی راهداری است، افزود: هرگونه ساخت و ساز در حریم قانونی جاده ها ممنوع بوده و منوط به اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

این مسئول گفت: باتوجه به اهمیت این موضوع در بروز سوانح رانندگی، گشت های راهداری به صورت مداوم نظارت و رصد جاده ها را انجام می دهند و در صورت مشاهده یا گزارش ساخت و سازهای غیرمجاز، این اداره کل با اخذ حکم قضایی از مراجع ذیربط با جدیت نسبت به اعمال قوانین مربوطه اقدام می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز با بیان اینکه مقابله با تجاوز به حریم راه ها از وظایف متولیان راه ها است، افزود: این اداره کل ضمن تعامل با کلیه ادارات و دستگاه های دولتی ذیربط با جدیت با هرگونه قانون گریزی و قانون شکنی مقابله می کند.

وی با تاکید براینکه این گونه تصرفات و ساخت و سازها در هر مرحله ای که باشند، پس از اخذ حکم قضایی، اقدامات قانونی انجام می شود، افزود: از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه سال جاری ۱۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های استان شامل احداث دیوار، ساختمان، تاسیسات، فنس کشی و ... شناسایی شده است که از این تعداد ۱۲۷ سازه تخریب و ۵۳ مورد نیز در دست اقدام است.

این مسئول در پایان گفت: از شهروندان و کاربران جاده ای تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.