| کد خبر: 27159 |

یک کارشناس ارشد حمل‌ونقل هوایی در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ راهکار تقویت صادرات در صنعت هوانوردی

تین نیوز | یک کارشناس ارشد حمل‌ونقل هوایی، گفت: اگر در نمایشگاه های تخصصی بین المللی، بخش خصوصی در کنار رقیب دولتی قرار نگیرد، می توان به تقویت صادرات در این صنعت امیدوار بود.

ایرج ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با تاکید بر توانمندی های بخش خصوصی در صنعت هوانوردی گفت: تولیدکنندگان بخش خصوصی، تولیدات داخلی زیادی دارند که به خاطر کیفیت استاندارد و قیمت های رقابتی، قابل صادرات هم هستند.

وی افزود: کلیه منسوجات نسوز داخل هواپیما از پرده ها و روکش های کف و صندلی گرفته تا مواد شیمیایی شوینده، ضد یخ ها، رنگ های هواپیما، و همچنین دوربین های دید در شب، و سیستم های هدایت و کنترل برای هواپیماهای بدون سرنشین، که در ایران مطابق با استاندارهای بین الملللی تولید می شوند، قابلیت صادرات به دیگر کشورها را دارند.

این کارشناس ارشد حمل‌ونقل هوایی، حجم صادرات هوانوردی در سال گذشته را 50 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: ایران در بخش هواپیماهای سبک، توانمندی های زیادی برای صادرات دارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ایران در تولید پهبادها رتبه چهارم یا پنجم را در جهان دارد، تصریح کرد: در ابتدای جنگ، ایران به صورت جدی به تولید پهپادها روی آورد و اکنون هم در این زمینه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته، تا جایی که سالانه بخشی از این تولیدات به کشورهای مختلف صادر می شود.

وی گسترش صادرات در صنعت هوانوردی را در گرو میدان دادن به بخش خصوصی دانست و افزود: در صورتی که موانع برطرف و شرکت های خصوصی از حمایت دولت برخوردار باشند، اوضاع صادرات هم بهبود خواهد یافت.

این فعال صنعت هوافضای کشور، یادآور شد: به نمایش گذاشتن توانمندی های بخش خصوصی در نمایشگاه های بین المللی، یکی از راهکارهای گسترش صادرات در صنعت هوانوردی کشور است، مشروط بر اینکه در نمایشگاه ها، بخش خصوصی در کنار رقیب دولتی قرار نگیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بازدید کننده 0 0

    سلام نمایشگاه امسال که واقعا هیچی برای عرضه به مخاطبین نداشت محل آن هم که به گونه ای بود که با اولین پارک ماشین برادران خدمتگزار نیروی انتظامی با جرثقیل خودرو را به هواپیما تبدیل می کردند روز سوم نمایشگاه چند ساعتی وقت گذاشتم ولی حیف… هر سال دریغ از پارسال