| کد خبر: 238170 |

پرداخت یارانه ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی در سال آینده

بر اساس محاسباتی که انجام شده و با توجه به میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در ازای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی، به افراد مشمول به طور میانگین بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تعلق خواهد گرفت.

تین نیوز

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس محاسباتی که انجام شده و با توجه به میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در ازای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی، به افراد مشمول به طور میانگین بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تعلق خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا «سید مسعود میرکاظمی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره رقم اختصاص یافته برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: به طور متوسط برای هر نفر ۹۰ هزار تومان یارانه در نظر گرفته شده که ممکن است برای برخی دهک‌های پایین درآمدی این رقم به ۱۲۰ هزار توان در ماه نیز برسد.  

وی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یک تکلیف قانونی است و دولت مکلف به اجرای آن است،  اظهار داشت: تعیین این نرخ ارز یک نامعادله در اقتصاد کشور بود و تبعات زیانباری برای اقتصاد داشته است و ادامه آن درست نیست.

میرکاظمی ادامه داد: در قانون بودجه امسال تا سقف ۸ میلیارد دلار برداشت برای تأمین ذخایر استراتژیک در نظر گرفته شده که دولت قبل در همان چند ماه ابتدای سال آن را برداشت و هزینه کرده بود. از نظر قانونی دولت سیزدهم اجازه اختصاص ارز بیشتری برای تأمین ذخایر استراتژیک نداشت، اما در تعامل با نمایندگان مجلس قرار بر این شد که تا آخر سال اختصاص این ارز ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که ما با خشکسالی مواجه و حتی مجبور به واردات گندم شدیم اما خرید گندم در بودجه امسال پیش بینی نشده بود. به‌علاوه، قیمت‌های جهانی کالاهای استراتژیک نیز به شدت افزایش پیدا کرد. وضعیت به گونه‌ای شد که ۸ میلیارد دلار پیش‌بینی شده باید به ۱۸ میلیارد دلار می‌رسید.  

رییس سازمان برنامه بودجه اظهار داشت: اگر بخواهیم ارز را به کالاهای اساسی اختصاص داده و ارز ۴۲۰۰ تومانی را ادامه دهیم مجبور می‌شویم از بودجه عمرانی کم کنیم که کار درستی نیست.

وی گفت: ثمره این سیاست به جیب دلالان می‌رود و به طور قطع ادامه آن در سال آینده میسر نخواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.