| کد خبر: 233111 |

◄ تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر 37 درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از بازگشت رونق تجارت دریایی و افزایش تردد کشتی‌های تجاری به بنادر استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال یک‌میلیون و 38 هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 37 درصد افزایش نشان می‌دهد

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از بازگشت رونق تجارت دریایی و افزایش تردد کشتی های تجاری به بنادر استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال یک میلیون و 38 هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 37 درصد افزایش نشان می دهد.

سیاوش ارجمندزاده با اشاره به اینکه در این مدت 720 هزار تن کالای غیرنفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است تصریح کرد: این میزان عملیات صادرات و واردات از بندر بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل 176 هزار تن معادل 32.4 درصد رشد دارد که نشان از رونق تجاری و اقتصادی بندر بوشهر است.

وی میزان تخلیه و بارگیری محموله های نفتی در بندر بوشهر در 3 ماه نخست امسال را 318 هزار تن دانست و بیان کرد: این میزان بیش از 107 هزار تن معادل 51 درصد بیشتر از میزان تخلیه و بارگیری محموله های نفتی در سه ماه نخست سال قبل است.

فعالیت های تجاری در بندر بوشهر درحالی افزایش دارد که توسعه زیرساخت های بندری توسعه یافته به گونه ای که امکان تردد شناور تجاری با حجم بالای 30 هزار تن در بندر بوشهر فراهم شده که این مهم زمینه رونق تجارت و اقتصادی را بیش از پیش ارتقا داده است.

در فصل تابستان با وجود دمای بالای 45 درجه سانتیگراد و رطوبت بیش از 60 درصد فعالیت تجاری در بندر بوشهر شبانه روزی است که به گفته معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی در بندر بوشهر در سه ماه نخست امسال 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

محمد شکیبی نسب از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بخش کانتینری بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال 10 هزار و 769 محموله های کانتینری حامل کالای تجاری در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به سه ماه نخست سال قبل 30 درصد افزایش دارد.

وی سرعت عمل در تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در بندر بوشهر با بکارگیری پایانه اختصاصی کانتینری و تجهیزات مناسب بندری مانند جرثقیل محوطه ای سرعت تخلیه و بارگیری کالا افزایش یافته است.

رئیس اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر را با تأمین تجهیزات بندری دانست تصریح کرد: در این راستا جرثقیل های ساحلی در بندر بوشهر افزایش یافته و در یک ساعت قادر است 22 محموله های کانتینری را تخلیه و بارگیری کند که ظرفیت مناسب بندری محسوب می شود.

عبدالسعید عباسی بیان کرد: در راستای افزایش کیفیت خدمات بندری، سرعت تخلیه و بارگیری کالاها به ویژه محموله های تجاری کانتینری در بندر با فراهم شدن تجهیزات افزایش یافته است.

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی استان بوشهر از به صفر رسیدن دموراژ کشتی های تجاری در بندر بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به تسریع در خدمات بندری خوشبختانه تاکنون کشتی نداشته ایم که مشمول دموراژ یا جریمه تأخیر در تخلیه و بارگیری کالا شده باشد.

شکیبی نسب افزود: برای نخستین بار تخلیه و بارگیری شناور تجاری حامل کالاهای کانتینری به طول 207 در بندر بوشهر انجام شد که نشان از رونق تجارت در بندر است.

وی انجام لایروبی در مجتمع بندری جزیره نگین را یکی از برنامه های توسعه زیرساختی در بندر بوشهر دانست و گفت: با اجرا طرح لایروبی در مجتمع بندری نگین می تواند ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر را به 4500 محموله کانتینری برساند.

بر اساس آمارهای اعلام شده در شرایط سخت تحریم های ظالمانه و همه گیری ویروس کرونا در دومین بندر مهم تجاری کشور ارزش کالاهای صادراتی از بندر بوشهر در سه ماه نخست امسال با رشد 77 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 2 میلیارد و 98 میلیون دلار رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.