| کد خبر: 230593 |

◄ واکنش بورس، مسکن و خودرو به روند کاهشی دلار

قیمت دلار چندین روز است که روند کاهش به خود گرفته و با کاهش مجدد در ساعات ابتدایی امروز (شنبه 18 اردیبهشت) در آستانه ورود به کانال 19 هزار تومانی قرار گرفت.

تین نیوز

قیمت دلار چندین روز است که روند کاهش به خود گرفته و با کاهش مجدد در ساعات ابتدایی امروز (شنبه 18 اردیبهشت) در آستانه ورود به کانال 19 هزار تومانی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز، صبح امروز صرافی های بانک ها دلار را با قیمت 20150 تومان خریداری می کردند.

بر اساس تحلیل های انجام شده به زودی شاهد عرضه بخش مهمی از حدود 20 میلیارد دلار خانگی در هفته های آتی باشیم که به کاهش قابل توجه قیمت دلار می انجامد که عدد 18 هزار تومان حتمی و عدد 15 هزار تومان در دسترس خواهد بود.

*تاثیر کاهش دلار روی بورس

امروز صبح با توقف روند کاهشی قیمت دلار در پایان هفته شاخص بورس نیز در ابتدای معاملات امروز صعودی شد. اما پس از آن خیلی زود سمت عرضه بازار تقویت شد و شاخص نزول کرد. 

تاثیر کاهش دلار روی مسکن

بر اساس برخی از پیش بینی های صورت گرفته توسط کارشناسان بازار، با کاهش قیمت دلار تا 15 هزار تومان، بازار مسکن هم وارد فاز تخلیه حباب خواهد شد.

تحلیل های صورت گرفته حاکی از آن است که با کاهش قیمت دلار آمریکا در بازار تا 15 هزار تومان بازار مسکن ایران با میدان داری تهران هم وارد فاز تخلیه حباب و رکود دوره ای خواهد شد و مکان مناسب برای سرمایه گذاری تا سال 1402 به شمار نمی رود.

*تاثیر کاهش دلار روی خودرو

کاهش تقریبی نرخ ارز باعث تثبیت نسبی قیمت بسیاری از مدل‌های خودرو و کاهش حدود ۵ میلیون تومانی قیمت برخی از خودروها شده است.

به گزارش تین نیوز، ریزش دلار ترمز حکم شورای رقابت  برای افزایش قیمت کارخانه خودرو را گرفت. همان طوری که ریزش دلار در روزهای گذشته تاثیر خود را بر حوزه های مختلف از جمله مسکن، بورس و بازارهای مختلف گذاشت، توانست ترمز افزایش قیمت خودرو را تا حدودی برای مدتی کوتاه هم که شده بکشید.

هر چند بسیاری از کارشناسان معتقدند این امر قابل پیش بینی بود که در آستانه انتخابات و نیز مذاکرات بین ایران و آمریکا قیمت دلار کاهش یابد و به واسطه آن تاثیرش را در دیگر بازارهای داخلی مشاهده خواهیم کرد. 

دو شرکت خودروساز بزرگ داخلی ( ایران خودرو و سایپا) در هفته گذشته براساس تصمیم شورای رقابت مجاز شدند، قیمت محصولات خود را تا مرز حدود ۹ درصد بالا ببرند که ریزش دلار در چند روز اخیر موجب شد، دوباره ثبات به بازار خودرو برگردد و با وجود افزایش قیمت‌ها در کارخانه، تغییر خاصی در بازار خودرو به چشم نمی‌آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.