| کد خبر: 225432 |

انجمن صنفی صنایع لاستیک کشور اعلام کرد

◄ سامانه تجارت، به جای ارزانی موجب گرانتر شدن لاستیک شد

اخیرا انجمن صنفی صنایع لاستیک کشور در نامه ای به ستاد تنظیم بازار از کاهش 20 درصد فروش لاستیک به دلیل مشکلات موجود در سامانه تجارت خبر داده است.

تین نیوز

اخیرا انجمن صنفی صنایع لاستیک کشور در نامه ای به ستاد تنظیم بازار از کاهش 20 درصد فروش لاستیک به دلیل مشکلات موجود در سامانه تجارت خبر داده است.

به گزارش تین نیوز  در این نامه آمده است عنوان شده است که سامانه تجارت به جای تسهیل در تجارت تایر موجب ایجاد مشکلات عدیده و به جای ارزانی موجب گرانتر شدن تایر در بازار آزاد شده است.

این انجمن ابراز داشته که ایجاد و تهیه سخت افزار مناسب برای لاستیک فروشان  و علی الخصوص مغازه داران کوچک، مشکلات بسیاری ایجاد کرده است چرا که عمدتا با کامپیوتر آشنایی ندارند و این موضوع علاوه بر هزینه سخت افزار، هزینه استخدام کارمندی که بتواند با کامیپیوتر کار کند را به آنها تحمیل کرده است. این امر در شهرستان های دورافتاده عملا غیرممکن است.

در این نامه عنوام شده است که پس از افزایش قیمت رسمی تایر که به دلیل تفاوت نرخ ارز دولتی از 4200 تومان به 27000 هزار تومان صورت گرفت، سایزهای پر مصرف عملا از بازار آزاد خارج  و زیر قیمت رسمی عرضه می شود از همین رو ثبت در سامانه، چیزی جز اتلاف وقت و حبس سرمایه ندارد.

در این نامه افزوده شده است: این سامانه انقدر سخت گیر است که اگر کسی بخواهد 5 حلقه لاستیک تهیه کند، حتما باید تاجر و یا مغازه دار باشد چرا که سامانه تنها 4 حلقه لاستیک را مجاز می‌داند. از همین رو با توجه به مشکلات فوق نمایندگان ترجیح می دهند به جای خرید لاستیک های ایرانی از لاستیک های خارجی استفاده کنند.

آنطور که انجمن صنفی صنایع لاستیک کشور می گوید: سامانه تجارت باعث شده است سرمایه های موجودبه در دست عمده فروشان و خرده فروشان به سمت لاستیکهای خارجی بروند، زیرا نه احتیاج به سخت افزار و اینترنت دارد و نه ترس از مالیات و گشت تعزیرات و بازرسی.

در پایان اشاره شده است که کارخانه های داخلی که 70 درصد نیاز بازار را تامین می کنند در مضیقه قرار دارند به نحوی که از مهرماه میزان فروش آنها بین  17 تا 20 درصد کاهش یافته است که این موضوع بسیار خطرناک است چه از نظر فساد مواد اولیه که برای تولید صددرصد در نظر گرفته اند و چه از نظر نقدینگی که بشدت همه آنها را تحت فشار قرار داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.