| کد خبر: 223545 |

آغاز ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم از گمرک

گمرک ایران بخشنامه مجاز بودن ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی را با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.

تین نیوز

گمرک ایران بخشنامه مجاز بودن ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی را با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، پس از آنکه وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، خواهان موافقت وی با ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم (زیر ۳ سال ساخت) اروپایی و کره‌ای و ژاپنی که در انبارهای گمرکات کشور دپو شده‌اند، شد، رئیس جمهور نیز بلافاصله با درخواست وی موافقت کرد و به وزیر صمت دستور داد تا با ترخیص آنها موافقت کند.

*کامیون ارزان می‌شود؟

پس از موافقت وزارت صمت با ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی که در سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش واردات شده بودند، گمرک و سازمان راهداری نیز با یکدیگر توافق کرده‌اند که به ازای هر یک دستگاه کامیون فرسوده که گواهی اسقاط دریافت کرده باشد، یک دستگاه کامیون دست دوم زیر ۳ سال ساخت از انبارهای گمرکات ترخیص شوند.

صدرالله بمانا مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل نیز دو هفته قبل، از موافقت رئیس جمهور با درخواست وزیر راه برای ترخیص حدود ۲ هزار دستگاه کامیون مانده در انبارهای گمرک خبر داده بود.

کارشناسان بازار خودرو معتقدند با اجرای طرح واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی، علاوه بر آنکه مشکل کمبود کامیون نوساز و شبه نوساز در کشور تا حدودی برطرف می‌شود، مصرف سوخت نیز کاهش یافته و قیمت کامیون‌های فرسوده که در حال حاضر به دلیل کمبود خودروی سنگین، نجومی شده، به شدت افت خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.