| کد خبر: 222028 |

در بازارهای مالی این هفته چه گذشت؟

تنها بازاری که در هفته سوم آبان ماه افزایش قیمت داشت، دلار بود. طلا و سکه افت کمتر از یک درصد را تجربه کردند و بورس بیش از پنج درصد افت کرد.

تین نیوز

تنها بازاری که در هفته سوم آبان ماه افزایش قیمت داشت، دلار بود. طلا و سکه افت کمتر از یک درصد را تجربه کردند و بورس بیش از پنج درصد افت کرد.

به گزارش تین نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته‌ای که سپری شد در بین بازارهای مالی تنها دلار رشد قیمت داشت، دیگر بازارها با افت مواجه شدند که این افت در طلا و سکه اندک بود اما بورس افت بیشتری را تجربه کرد.

از عواملی که در این هفته بازارها را متاثر کرد نتیجه انتخابات آمریکا بود و قیمت طلا، سکه و دلار به کف قیمتی خود طی هفته‌های گذشته رسیدند.

*دلار

قیمت دلار در صرافی ملی این هفته 1.9 درصد رشد کرد و تنها بازار با بازدهی مثبت شد.

در پایان هفته دوم آبان ماه قیمت دلار روی نرخ 26 هزار و 350 تومان بسته شد اما در این هفته 500 تومان به ارزش آن اضافه شد. صرافی ملی آخرین نرخ دلار را در روز گذشته 26 هزار و 850 تومان اعلام کرد.

با اعلام نتیجه انتخابات آمریکا و برنده شدن بایدن در روز یکشنبه، قیمت دلار تا کانال 22 هزار تومان نیز پایین آمد اما ماندگار نشد و دوباره روند صعودی را پیش گرفت.

*بورس

در مقابل دلار، بیشترین افت ارزش در بازار سرمایه رخ داد و شاخص کل این بازار 5.3 درصد افت کرد.

طبق داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس که تا پایان معاملات روز 14 آبان ماه به سطح یک میلیون و 290 هزار واحدی رسیده بود در این هفته 69 هزار واحد دیگر افت کرد.

این شاخص در پایان معاملات روز چهارشنبه 21 آبان ماه روی سطح یک میلیون و 221 هزار واحدی به کار خود در این هفته پایان داد.

*سکه و طلا

قیمت طلا و سکه در این هفته به ترتیب 0.8 و 0.7 درصد افت کرد.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلای 18 عیار در تا پایان هفته‌ای که گذشت به رقم یک میلیون و 213 هزار تومان رسید که نسبت به هفته گذشته 10 هزار تومان کمتر است.

سکه امامی نیز با 90 هزار تومان افت به کانال 12 میلیون تومان برگشت، در پایان معاملات روز گذشته هر سکه امامی با نرخ 12 میلیون و 931 هزار تومان خرید‌وفروش شد.

طلا در این هفته همانند دلار به پایین‌ترین حد خود طی هفته‌های اخیر رسید و در ساعاتی از روز یکشبنه روی نرخ یک میلیون و 80 هزار تومان نیز معامله شد. سکه نیز تا کانال 11 میلیون تومان پایین آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: تجارت نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.