| کد خبر: 221532 |

افزایش قیمت روغن موتور

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با صدور بخشنامه‌ای مجوز افزایش قیمت ۵۳ درصدی روغن‌های دیزلی و ۴۰ درصدی روغن‌های بنزینی را برای مصرف داخلی این محصولات صادر کرد.

تین نیوز

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با صدور بخشنامه‌ای مجوز افزایش قیمت ۵۳ درصدی روغن‌های دیزلی و ۴۰ درصدی روغن‌های بنزینی را برای مصرف داخلی این محصولات صادر کرد.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با صدور بخشنامه‌ای مجوز افزایش قیمت 53 درصدی روغن‌ موتورهای دیزلی و 40 درصدی روغن‌ موتورهای بنزینی را برای مصرف داخلی این محصولات صادر کرد.

این افزایش قیمت روغن موتور برای مصرف داخلی کشور در حالی است که بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های تولیدکننده روغن موتورهای دیزلی و بنزینی حاکی از حاشیه سود بالای این شرکت‌ها به دلیل صادرات این محصولات است.

بر این اساس حتی با وجود اعمال تحریم‌ها و کاهش فعالیت شرکت‌های تولیدی در چند ماه نخست امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، باز هم صادرات روغن موتور از ایران افزایش یافته است.

آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از یک میلیون تن روغن موتور در 200 کارخانه تولید روغن موتور کشور تولید می‌شود که در سال یک میلیارد دلار ارز عاید کشور می‌کند.

بر این اساس به نظر می‌رسد با توجه به حاشیه سود بالای شرکت‌های روغن‌ساز به خصوص روغن‌سازان بزرگ از محل صادرات، این شرکت‌ها و همینطور دستگاه‌های متولی از جمله سازمان حمایت بتوانند برای حمایت از مصرف‌کننده داخلی، قیمت فروش داخل این روغن‌ها را در شرایط سخت اقتصادی مردم پایین نگه دارند.

*بازار تقلبی‌ها داغ می‌شود

در همین رابطه رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه با افزایش قیمت روغن موتور میزان مراجعات مردم به تعمیرگاه‌ها کاهش قابل توجهی خواهد یافت، گفته است: با افزایش قیمت روغن فروش روغن های تقلبی بی‌کیفیت و فاقد استاندارد به صورت ارزان در بازار رونق پیدا کرده است.

علیرضا نیک آیین در گفت و گو با «تسنیم»، تصریح کرده: دولت باید با افزایش یک کالا مدیریت لازم را برای جلوگیری از فروش کالاهای تقلبی در سطح بازار انجام دهد. درحال‌حاضر بازار فروش روغن‌های تقلبی بسیار داغ است. وقتی مردم نتوانند روغن موتور با قیمت بالا خریداری کنند مجبور به خرید روغن‌های ارزان تر که بعضا بی‌کیفیت و فاقد استاندارد هستند می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.