| کد خبر: 221330 |

استاندار: سمنان جزو سه استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری است

استاندار سمنان گفت: استان سمنان با تکیه بر مهارت آموزی به عنوان راهکار اشتغالزایی جزو سه استان برتر کشور از لحاظ کاهش نرخ بیکاری است.

تین نیوز

 استاندار سمنان گفت: استان سمنان با تکیه بر مهارت آموزی به عنوان راهکار اشتغالزایی جزو سه استان برتر کشور از لحاظ کاهش نرخ بیکاری است.

به گزارش تین نیوز از سمنان ، علیرضا آشناگر در دیدار ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور با وی در استانداری سمنان ابراز داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای براساس رویکرد مهارت‌آموزی نقشی مهم در اشتغالزایی، رونق و جهش تولید دارد.

وی ادامه داد: نهضت مهارت آموزی و آموزش های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است و استان سمنان با سرلوحه قرار دادن این راهبرد توانسته است در زمینه اشتغالزایی خوب عمل کند.

آشناگر بیان کرد: استان سمنان به دلیل جاذبه‌های شغلی زیادی که دارد در زمینه اشتغالزایی کمک حال استان‌های دیگر است و نیروی کار از استان‌های دیگر نیز برای اشتغالزایی به این استان می‌آید.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی مهارتی باید جزو دغدغه مردم برای رفع بیکاری محسوب شود و مردم بدانند مهارت آموزی و افزایش آموزش های فنی و حرفه ای راهکار مهم کاهش بیکاری در جامعه است.

استاندار سمنان اظهار داشت: استان سمنان دارای واحدهای صنعتی و معدنی قدرتمند است که در کشور نیز مطرح هستند و به دلیل داشتن اراضی بدون مانع می‌تواند پذیرای سر ریز استان‌های پرجمعیت باشد.

دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان چهار هزار دانشجو دارد و ۶۳ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه مشغول به کار هستند.

رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای به منظور بازدید از مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در سفر یک روزه به این استان سفر کرده است.

دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و دانش‌آموختگان رشته نظری، هنرستان‌ها و کار و دانش می‌توانند با شرکت در آزمون به صورت پیوسته یا ناپیوسته در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.