| کد خبر: 202531 |

◄ ​توافق وزارت راه با دو وزارتخانه دیگر برای تولید و ساخت مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از توافق ساخت مسکن برای دو وزارتخانه جدید خبر داد و گفت: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمع توافق‌های مسکن ملی اضافه شدند.

تین نیوز

 معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از توافق ساخت مسکن برای دو وزارتخانه جدید خبر داد و گفت: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمع توافق‌های مسکن ملی اضافه شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده»  گفت: امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان، ۴۰ هزار واحد برای معلولان، ۲۰۰ هزار واحد با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای مسکن کارگران و بازنشستگان و ۱۰۰ هزار واحد با وزارت دفاع برای بخشی از کارکنان نیروهای مسلح، از جمله تلاش‌های دولت برای خانه‌دار کردن اقشار هدف جامعه است.

محمودزاده از انجام توافقات اولیه برای احداث مسکن با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: بخشی از جامعه هدفِ تفاهم‌نامه‌های منعقده وزارت راه و شهرسازی با دیگری وزارتخانه‌ها به طرح اقدام ملی مسکن متصل خواهند شد.

وی با بیان اینکه نیاز سالانه مسکن طبق طرح جامع مسکن ۹۰۰ تا یک میلیون واحد مسکونی در سال است، برنامه وزارت‌خانه را برای تحقق این مهم تشریح کرد.

محمودزاده گفت: نیازی که در طرح جامع مسکن و قانون برنامه ششم توسعه در خصوص تولید مسکن، تاکید شده به این مفهوم نیست که برای تامین همه آن‌ها، دولت باید ورود کند.

وی تصریح کرد: قرار است همیشه مسکن توسط بخش خصوصی تولید شود و دولت تسهیل‌کننده و فراهم کننده شرایط تولید مسکن برای بخش خصوصی باشد. اما در عین حال با توجه به فضایی که به دلیل شرایط اقتصادی در کشور حاکم شده، دولت برای کمک به بخش خصوصی وارد عمل شد و طرح اقدام ملی مسکن با این رویکرد و در پاسخ به افکار عمومی طراحی و وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: توان دولت در پروژه طرح اقدام ملی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است اما ثبت‌نام‌هایی که انجام شد، نشان داد که در بسیاری از شهرها، نیاز بیش از میزان ثبت‌نامی است.

محمودزاده افزود: وزارت راه و شهرسازی همه توان خود را با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن و تبدیل آن به جریان مستمر و دائمی به کار بسته تا تولید مسکن به جریانی مداوم و پایدار در کشور تبدیل شود. بدین‌معنا با ریل‌گذاری که توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده، سعی بر این است تا بخشی از اقشار میان‌درآمدی (متوسط) و کم‌درآمدی با طرح اقدام ملی مسکن، صاحب خانه شوند.

وی در عین حال، امضای تفاهم‌نامه با برخی از وزارتخانه‌ها همچون وزارت دفاع، وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی را گامی دیگر برای تلاش دولت در صاحب خانه‌دار کردن کارمندان، کارگران، فرهنگیان و دیگر اقشار هدف، عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.