| کد خبر: 196213 |

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت؛

◄ انتقاد از عملکرد شرکت پالایش و پخش در خصوص جایگاه‌های سوخت

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت، از عدم همکاری شرکت پالایش و پخش با این اتحادیه ابراز تاسف کرد.

تین نیوز

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با ابراز تاسف از عدم همکاری شرکت پالایش و پخش با این اتحادیه، گفت: متاسفانه مدیران شرکت پالایش و پخش به مشکلات گرانی هزینه نگهداری جایگاه‌ها کم‌ترین توجهی نمی‌کنند.

اسداله قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به وضعیت نامطلوب جایگاه‌های سوخت‌ در کشور، عنوان کرد: پیرو سیاست‌های یک‌جانبه شرکت پالایش و پخش و اعمال فشار بر جایگاه‌ها به منظور اجرای آن‌ها و عدم رفع موانع در این بخش، تمامی جایگاه‌های سوخت با ورشکستگی همراه شده‌اند.

وی با اشاره به مسئولیت مستقیم شرکت پالایش و پخش در برابر فعالیت جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: بسیاری از  جایگاه‌های سوخت‌گیری دچار ورشکستگی شده‌اند و تنها جایگاه‌دارانی موفق به ادامه راه شدند که، محل درآمد دیگری در اختیار دارند.

قلی‌زاده حق‌العمل تخصیص داده شده به جایگاه‌داران را در اداره و تامین منابع مالی این بخش بی‌تاثیر دانست و افزود: هیچ جایگاه‌دار سوختی نسبت به بازگشت سرمایه خود ابراز رضایت نمی‌کند و روزانه اعتراض‌های زیادی در این راستا به اتحادیه می‌رسد.

وی عدم افزایش حق‌العمل متناسب با رشد تورم و پرداختی ناکافی شرکت پالایش و پخش در رابطه با لیتراژ فروش سوخت را از عمده مشکلات این بخش اعلام کرد و گفت: بسیاری از جایگاه‌داران به کیفیت فرآورده‌های نفتی معترض هستند چرا که میزان دریافتی آن‌ها با مقدار فروش سوخت، برابر نیست.

این مقام مسئول در انجمن جایگاه‌داران سوخت، با انتقاد از نحوه سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها، تصریح کرد: تحویل سوخت به جایگاه‌ها بدون آنالیز و بدون دخل و تصرف از سوی جایگاه‌دار و به صورت کاملا سنتی و با وسایل قدیمی اندازه‌گیری انجام می‌گیرد که حاصل آن کسری لیتراژ سوخت در اتمام حامل‌های انرژی موجود در  انبارها است.

قلی‌زاده به کسر فاحش لیتراژ سوخت در جایگاه‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برابر اعتراض‌ها، شرکت پالایش و پخش تا به امروز پاسخی ارائه نکرده و کاری برای حل این موضوع نشده است.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت تاکید کرد: حجم کار و سرمایه‌گذاری در ساخت، تجهیز و نگهداری جایگاه‌ها بسیار سنگین و درآمد در این بخش به‌شدت پایین است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.