| کد خبر: 194734 |

کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و بهبود بازارهای سهام که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش پیدا کرد.

تین نیوز

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و بهبود بازارهای سهام که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش پیدا کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰/۳ درصد کاهش یافت و به ۱۵۰۹ دلار و ۱۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا با ۰/۳ درصد کاهش به ۱۵۱۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ نزدیک به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، ایستاد. قوی‌تر شدن دلار معاملات طلا را برای سرمایه‌‌گذاران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نیز از بالاترین حد خود در سه سال اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود عقب‌نشینی کرد.

براساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه با امیدواری به تصویب تدابیر محرک مالی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی سرتاسر جهان صعود کردند.

بهای هر اونس طلا از ماه مه که به رکورد پایین ۱۲۶۵ دلار نزول کرده بود تحت تاثیر تنش‌های تجاری آمریکا و چین و تسهیل سیاست پولی بانک‌های مرکزی ۱۹ درصد رشد کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰/۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷ دلار و چهار سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰/۵ درصد افزایش یافت و به ۸۴۸ دلار و ۴۹ سنت رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰/۲ درصد افزایش ۱۴۵۱ دلار و ۱۴ سنت معامله شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.