| کد خبر: 194014 |

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

◄ 4 میلیون تن بار در سیرجان روی زمین مانده/ عدم عرضه سوخت به کامیون‌داران

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بر زمین ماندن 4 میلیون تن بار در معادن سیرجان به دلیل عدم ارائه سوخت به کامیون‌ها خبر داد.

تین نیوز

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بر زمین ماندن 4 میلیون تن بار در معادن سیرجان به دلیل عدم ارائه سوخت به کامیون‌ها  خبر داد.

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، ضمن اشاره به خودداری جایگاه‌های سوخت شهرستان سیرجان از ارائه سوخت به کامیون‌ها و انباشت بار در معادن این شهر، اظهار کرد: با کمال شرمندگی باید گفت، در مسیر 60 کیلومتری سیرجان به گل‌گهر که روزانه بیش از 27 هزار تردد کامیون در آن به ثبت رسیده است تا به امروز حتی یک مکان مناسب برای استراحتی کوتاه، یا جایگاه سوختگیری ساخته نشده است.

وی با تاکید بر این‌که عدم ارائه سوخت به کامیون‌داران حمل بار از معادن همه نشان از ضعف مدیریت متولیان راه و سوخت در کشور دارد، افزود: متاسفانه امروز کامیونی که باید چرخ‌های اقتصادی کشور در بخش حمل و نقل را به گردش درآورد، 30 درصد از توان خود را برای حضور در مراکز سوخت‌گیری صرف می‌کند.

نماینده مردم سیرجان در پارلمان عدم ارائه سوخت به کامیون‌داران به بهانه قاچاق سوخت از این شهر را منتفی دانست و افزود: چرا باید تاوان نبود مدیریت منسجم در حوزه حمل بار را کامیون‌دارانی متقبل شوند که تمامی سرمایه خود را در اختیار جابه‌جایی مایحتاج مردم قرار داده‌اند.

حسن‌پور بیگلری با تاکید بر این که 4 میلیون تن بار معدنی در سیرجان به دلیل عدم ارائه سوخت به کامیو‌‌ن‌داران بر زمین مانده است، خاطرنشان کرد: باید با مدیریت درست در بخش‌های مختلف حمل بار از جمله جاده و ریل به گونه‌ای عمل کنیم تا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌ ارزشمند معادن، گام موثری نیز در جهت رونق اقتصادی کشور برداشته شود.

وی با ابراز تاسف از وضعیت به وجود آمده در حوزه انتخابیه خود، گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و پیشنهاد دولت در برنامه ششم، معادن باید پیشران اقتصاد کشور شوند. اما متاسفانه امروز به دلیل برخی موازی‌کاری‌ها در بخش‌های معادن و حمل و نقل با مشکل مواجهیم.

وی با مقصر دانستن وزارت‌خانه‌های نفت و راه‌وشهرسازی در عدم توجه کافی به مسائل کامیون‌داران خاطرنشان کرد: وزیر نفت باید بیش از سایر دستگاه‌ها در عدم ارائه سوخت به کامیون‌داران در سیرجان پاسخگو باشد چراکه، این زیرمجموعه‌های وزارتخانه نفت هستند که از ارائه سوخت به کامیون‌ها که چرخه حمل و نقل بار در دست با کفایت آن‌ها است، خودداری می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 0 0

    موضوع منحصرا به میزات تخصیص سهمیه سوخت بستگی ندارد!
    مسئله بر زمین ماندن بار معلول چندین علت موازی است!
    عرضه کم کامیون و تقاضای بالای حمل در منطقه و انتخاب شرایط اقتصادی بهینه تدسط کامیون دار، به عنوان مثال دپوی بارهای فله در بنادر و کرایه مناسب تر در بنادر نسبت به سیرجان.
    عدم مدیریت صحیح ناوگان در سراسر کشور و بی تعادلی در عرضه و تقاضا.
    فرسودگی ناوگان باری کشور و مصرف زیاد سوخت این گروه و عدم کفاف سهمیه تخصیصی.
    قاچاق سوخت توسط برخی از رانندگان و عدم فعالیت صنفی.
    سوء استفاده شرکت های ارسال کننده از وضعیت قاچاق سوخت و عدم پرداخت کرایه متناسب با مسیر و محموله و بهره برداری از اختلاف قیمت سوخت در ارسال کالا با کرایه بسیار نازل.

    در حال حاضر به نظر می رسد در مجموع شرکت های فعال در گل گهر با درخواست افزایس سهمیه سوخت کامیون ها در نظر دارند بخشی از درامد کامیون ها را از طریق قاچاق سوخت محقق کنند تا بتوانند محمولات خود را ارزان تر حمل نمایند.

  • علی خانی 0 0

    سوخت خاور از ۱۲۰روزانه به۹۰لیتر تعقیر پیدا کرده که با مشکل کمبود سوخت مواجع می شویم