| کد خبر: 192809 |

انتقاد نماینده تبریز از استخراج بیت کوین در برخی کارخانجات

درصد قابل توجهی از کارخانه‌ها خطوط خود را تعطیل کرده و بیت کوین تولید می‌کنند.

تین نیوز

نماینده مردم تبریز در مجلس در انتقاد از فعالیت‌های برخی از کارخانجات در خصوص استخراج بیت کوین گفت: درصد قابل توجهی از کارخانه‌ها خطوط خود را تعطیل کرده و بیت کوین تولید می‌کنند. صرافی‌ها نیز با آنها همکاری می‌کنند. این فعالیت به شبکه اصلی برق فشار وارد می‌کند و مالیات نیز پرداخت نمی‌کنند.

به  گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد حسین فرهنگی در نطق میان دستور جلسه علنی ضمن گرامی‌اشت سالروز قیام ۳۰ تیر گفت: پس از اعلام حکومت نظامی توسط دولت شاه در سی ام تیر ماه ملت با رهبری آیت‌اله کاشانی قیام کرد.

مردم در اعتراضی خونین حکومت نظامی را شکست دادند و دکتر مصدق را به قدرت بازگرداندند. این جنبش نه اولین و نه آخرین باری بود که روشنفکران با حمایت روحانیون و ملت مسلمان به قدرت رسیدند اما قدر آن را ندانسته و در مدتی حدود یک سال و یک ماه تلاش برای منزوی کردن روحانیت در ۲۸ مرداد ۳۲ شکست تلخی را پذیرا شدند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به وضعیت فعلی معیشتی مردم گفت: امروز شاهد هستیم که باعث و بانی مشکلات مردم (غرب) در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خود از تورم، گرانی و مشکلات مردم ناراحت بوده و بساط غم گساری پهن کردند. جالب اینجاست که منشاء اصلی این مشکلات خودشان است. این ضرب‌المثل زبان فارسی در خور این دشمنان است که «خود می‌کشی و خود تعزیه می‌داری». کافی است آنها مدتی  دست از سر ملت ما بر دارند تا ببینند به چه افق‌های گسترده‌ای از توسعه و رفاه دست خواهیم یافت که البته این مهم با مدیریت انقلابی و کارآمد حاصل می‌شود.

رئیس فراکسیون پیگیری سیاست‌های گام دوم انقلاب در خصوص وضعیت اقتصادی کشور گفت: در جریان سوال از رئیس جمهور عرض کردم که موضوع تورمی را جدی بگیرید زیرا آثار آن عمیق و دراز مدت است. امروز بعضی از آثار آن را مشاهده می‌کنیم. جالب است که دولت اقدامات پراکنده، غیر مفید و فسادزا را به برخی اقدامات قانونی و نظام‌مند ترجیح می‌دهد و بهانه‌های مختلفی برای این کار عنوان می‌کند. ما همچنان منتظریم که بدانیم چرا سطح عمومی قیمت‌ها حداقل در مورد کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی کاهش نیافته و چرا بند ز تبصره ۷ قانون بودجه اجرا نمی‌شود.

فرهنگی افزود: وزیری که خود مسئول کنترل قیمت‌های دارو و کالاهای پزشکی است این روزها به منتقد تبدیل شده است. زیرمجموعه‌های رها شده‌ی وزارتخانه بهداشت و درمان، مشغول کدام سوء استفاده‌ها هستند که وزیر همین وزارت‌خانه صرفا انتقاد می‌کند؟

وی در خصوص بودجه صدا و سیما ادعا کرد:‌ خبر منتشر شده در مورد بودجه صدا و سیما عجیب و متضمن تخلف از مواد قانونی است که از قرار اطلاع اصلاح شده است اما در صورت تداوم، مجلس باید تدابیر اساسی اتخاذ کند.

فرهنگی در خصوص مشکلات فرهنگیان اظهار کرد: چرا طرحی که تحت عنوان تنظیم بخشی از مقررات اداری و مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش در مجلس مطرح است و کلیات آن به تصویب رسیده نهایی نمی‌شود؟ چرا این موضوع بسیار مهم در مورد انتظارات فرهنگیان است به تاخیر می‌افتد؟

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان ضمن تقدیر از بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز گفت: چرا در مورد توسعه تولید و به کارگیری بیت کوین اقدام مناسبی وجود ندارد؟ تعداد ماینرها به تدریج کل کشور را درگیر می‌کند. درصد قابل توجهی از کارخانه‌ها هم اکنون خطوط تولید خود را تعطیل کرده و بیت کوین تولید می‌کنند. هر کدام می‌توانند ۳۰ ماینر به کار بیندازند که در حال حاضر ۱۰ میلیون ارزش دارد.

وی افزود: صرافی‌ها نیز با آنها همکاری می‌کنند. همچنین مقدار زیادی برق مصرف می‌شود و به شبکه‌ی اصلی برق فشار وارد می‌کند. بانک مرکزی هم در عمل کاری ندارد و هیچ دستگاهی نظارتی بر این فعالیت نمی‌کند. این فعالیت هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی‌کند. همچنین وزارت ارتباطات کاری به این موضوع ندارد.

فرهنگی با ادعای این که «وزارت نیرو مشغول فشار بر مردم و پرداخت‌های نجومی به زیرمجموعه‌های خویش است» گفت که این وزارتخانه دلش را به لامپ اضافه خاموش خوش کرده است و از مردم و کشاورزان مبالغ زیادی دریافت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.