| کد خبر: 189925 |

◄ کاهش 50 درصدی تلفات جاده‌ای در استان یزد

یزد هم به لحاظ ترانزیت از بار ترافیک بالایی برخوردار بوده و هم به لحاظ بهره‌مندی از معادن بزرگ و حجم بار، جایگاه هفتم کشور را به خود تخصیص داده است.

تین نیوز

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، یکی از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد را، کاهش تلفات جاده‌ای دانست و گفت: باید بستر مناسبی برای استفاده کنندگان و بهره‌برداران جاده در حوزه حمل و نقل  و در حوزه جابه‌جایی بار و مسافر انجام شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی علیخانی، اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی راهداران در استان زرخیز  یزد، در 11 ماهه سال 97 رتبه نخست در کاهش تلفات جاده‌ای در کشورنصیب این استان شد و با توجه به این‌که چند تصادف منجر به فوت در طول طرح سفرهای نوروزی98 رخ داد، در مجموع یزد به رتبه دوم در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای در سطح کشور دست دست پیدا کرد.

وی در ادامه سخنان خود به این موضوع نیز پرداخت که، یکی از اولویت‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کاهش تلفات جاده‌ای بوده و هست و باید بستر مناسبی برای استفاده کنندگان و بهره‌برداران جاده در حوزه حمل و نقل و در حوزه جابه‌جایی بار و مسافر صورت بگیرد.

علیخانی با اشاره به افزایش 17 درصدی سفر در تعطیلات فروردین ماه به استان یزد، تصریح کرد: علی‌رغم افزایش17 درصدی سفرهای نوروزی، میزان تلفات جاده‌ای استان یزد در این ایام با کاهش 50 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به موقعیت استراتژیک استان یزد و قرار گرفتن این استان در محور مواصلاتی شمال- جنوب و شرق به غرب در کشور، گفت: یزد هم به لحاظ ترانزیت از بار ترافیک بالایی برخوردار بوده و هم به لحاظ بهره‌مندی از معادن بزرگ و حجم بار، جایگاه هفتم کشور را به خود تخصیص داده است.

علیخانی در تشریح وضعیت حمل بار و کالا از استان یزد، نیز افزود: درصد بالای از کل بار کشور از مبدأ یزد به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود که نشان از موقعیت خوب اقتصادی این استان به لحاظ ترانزیت بار و کالا دارد.

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، به این مهم نیز اشاره داشت که خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شبانه‌روزی و مرهون تلاش همکاران ما در راهداری استان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.