| کد خبر: 188807 |

سازمان ملل گزارش داد:

◄ چشم‌انداز تیره و تار اقتصاد جهانی

سازمان ملل متحد با توجه به افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی و کاهش اطمینان فعالان تجاری به فضای اقتصادی، پیش‌بینی خود از متوسط نرخ رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را کاهش داد. این سازمان با معرفی جنگ تجاری به عنوان اصلی‌ترین ریسک موجود بر سر راه اقتصاد جهانی در مقطع کنونی، خواهان بازنگری در سیاست‌های اقتصادی و تجاری برخی کشورها شده است.

تین نیوز

سازمان ملل در گزارشی جدید، جنگ تجاری را یکی از اصلی ترین ریسک‌های بر سر راه اقتصاد جهانی معرفی کرد.

به گزارش تین‌‌نیوز، سازمان ملل متحد با توجه به افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی و کاهش اطمینان فعالان تجاری به فضای اقتصادی، پیش‌بینی خود از متوسط نرخ رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را کاهش داد. این سازمان با معرفی جنگ تجاری به عنوان اصلی‌ترین ریسک موجود بر سر راه اقتصاد جهانی در مقطع کنونی، خواهان بازنگری در سیاست‌های اقتصادی و تجاری برخی کشورها شده است.

سازمان ملل با اشاره به رشد سه درصدی کشورهای جهان در سال گذشته پیش‌بینی کرد که اقتصاد جهانی در سال جاری به طور متوسط ۲.۷ درصد و در سال آینده به طور متوسط ۲.۹ درصد رشد کند که ۰.۳ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی آن است.

سازمان ملل با اشاره به این‌که چشم‌انداز رشد در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه در مقایسه با قبل کم‌رنگ تر شده است افزود که محرکه‌های رشد اقتصادی هم از نظر عوامل داخلی و از نظر خارجی تضعیف شده‌اند. الیوت هریس، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی سازمان ملل گفت: سیاست‌های دقیق‌تر و جامع‌تری برای مقابله با روند کنونی لازم است.

تضعیف رشد اقتصادی جهان، سرمایه‌گذاری در آموزش، بهداشت و محیط‌زیست را در معرض ریسک قرار داده است. کشورهای توسعه یافته بیش از سایر کشورها در خطر هستند چرا که دارای نظام اقتصادی جهانی هستند.

علاوه بر سازمان ملل، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نیز نسبت به کاهش رشد اقتصادی جهان هشدار داده است. به نقل از نشریه گاردین انگلیس، این سازمان هشدار داده است که جنگ تجاری بین چین و آمریکا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ رشد اقتصادی جهان را به اندازه ۰.۷ درصد کاهش خواهد داد. این سازمان پیش بینی خود از رشد امسال اقتصاد جهانی را از ۳.۵ درصد به ۳.۱ درصد کاهش داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.