| کد خبر: 188657 |

◄ یک نماینده مجلس به نقل از سایپا: قیمت تمام شده پراید ۳۸ میلیونی، ۴۳ میلیون تومان است!

ارزش قطعات هفت قطعه ساز کشور ۵۰ درصد تولید قطعه سازان خودرو کشور است.تامین قطعات وارداتی­ که ۳۰ درصد قطعات صنعت خودرو سازی را شامل می شود از مشکلات جدی تولید خودرو است.

تین نیوز

یک نماینده مجلس گفت: یکی از مسئولان سایپا اعلام کرده است پرایدی که ۳۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده برای این شرکت ۴۳ میلیون تومان تمام می شود که شورای رقابت آن را باید بررسی کند.

به گزارش تین نیوز، عبدالله رضیان، اظهار کرد: طرح ساماندهی بازار خودرو سال گذشته و زمان ممنوعیت واردات خودرو برای کاهش تعرفه واردات و ایجاد رقابت ارائه شده اما کمیسیون صنایع و معادن مجلس­ با بخش های زیاد آن مخالفت و طرح جدیدی را ارائه کرد اما­ اجرای این طرح­ در شرایط عادی امکانپذیر است.

وی گفت: هدف طرح ساماندهی صنعت و بازار خودروست و اجرای آن به تصمیم شورای اقتصادی سران قوا باز­ می‌گردد. با توجه به ایرادهای که به صنعت خودروسازی کشور وارد است اما ناچاریم به دلیل ممنوعیت واردات صنعت خودروسازی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تامین نقدینگی از جمله­ مشکلات خودروسازان است افزود: به عنوان نمونه شرکت سایپا ۲۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی به نقل از تسنیم، گفت: ۸۰۰ هزار نفر در صنعت قطعه سازی خودرو فعالند که باید این شغل ها حفظ شود.

وی اضافه کرد: ارزش قطعات هفت قطعه ساز کشور ۵۰ درصد تولید قطعه سازان خودرو کشور است.تامین قطعات وارداتی­ که ۳۰ درصد قطعات صنعت خودرو سازی را شامل می شود از مشکلات جدی تولید خودرو است.

وی ادامه داد: در حالی که در دی سال گذشته تولید روزانه شرکت سایپا به ۶۰۰ خودرو رسیده بود اما در هفته گذشته این شرکت ۲ هزار و ۶۹ خودرو در روز تولید کرد. ۵ تا ۷ درصد خودروها به وسیله خودروسازان قیمت گذاری می شود اما­ قیمت ۹۵ درصد خودروها را دلالان قیمت گذاری می کنند.

رضیان اضافه کرد: ­در شرایط کنونی که واردات ممنوع است باید تولید را افزایش دهیم. یکی از مسئولان سایپا اعلام کرده است پرایدی که ۳۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده برای این شرکت ۴۳ میلیون تومان تمام می شود که شورای رقابت آن را باید بررسی کند.

وی افزود: براساس مصوبه جدید مجلس مسئول قیمت گذاری خودرو شورای رقابت است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید قیمت های خارج از کارخانه را کنترل کند.

رضیان با بیان اینکه نیاز کشور به خودرو نیاز کاذب است گفت: شرکت های تولید کننده خودرو ظرفیت افزایش تولید را دارند و باید آنها را کمک کنیم. مشکل صنعت خودرو سازی تامین قطعات وارداتی است. خودروهای وارداتی خودروهای لوکس و هفت درصد بازار خودرو را تامین می کند.

عضو مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:: قیمت گذاری براساس پنج درصد زیر قیمت بازار­ خودرو باید ملغی ­شود زیرا ممکن است قیمت این بازار را نیز خودرو سازان تعیین کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.