| کد خبر: 188418 |

در هفته پیش‌رو صورت می‌گیرد،

◄ بررسی لایحه مدیریت یکپارچه شهری در مجلس

نگاه اصل یک‌صدم به مدیریت شهری یک نگاه یکپارچه است و قانون اساسی حوزه کلی و تمام مجموعه مدیریت شهری را در برمی‌گیرد.

تین نیوز

نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها از بررسی لایحه مدیریت یکپارچه شهری در هفته جاری مجلس شورای اسلامی خبر داد وابراز امیدواری کرد کلیات این لایحه مورد تصویب قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عبدالرزاق موسوی با اشاره به این نکته که، لایحه مدیریت یکپارچه شهری در هفته برنامه هفته جاری مجلس برای بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: در دوره‌های گذشته بحث‌های زیادی پیرامون مدیریت یکپارچه شهری با نام‌های مختلف مطرح بوده است. اما نتیجه چندانی از آن‌ها حاصل نشده است.

وی در تشریح جایگاه مدیریت شهر در قانون اساسی، افزود: نگاه اصل یک‌صدم به مدیریت شهری یک نگاه یکپارچه است و قانون اساسی حوزه کلی و تمام مجموعه مدیریت شهری را در برمی‌گیرد. اگر مشروح مذاکرات قانون اساسی پیگیری شود خواهیم دید که همین بحث مطرح است.

نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها به این نکته پرداخت که، در سال‌های پس از انقلاب و تصویب قانون اساسی در برنامه‌های پنج‌ساله توسعه نیز بازهم بحث مدیریت یکپارچه مطرح‌شده است و دولت‌های مختلف هم این مسئله را پیگیری کرده‌اند. اما امروز علاوه بر دولت تعدادی از نمایندگان مجلس نیز این دغدغه را دارند که لایحه مدیریت یکپارچه شهری باید هر چه زودتر تدوین و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

 نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری هزینه‌های اداره شهر کاهش و نحوه خدمات‌رسانی به مردم بهبود  می‌بخشد، سال گذشته بود که لایحه مدیریت شهری در وشرای عالی استان‌ها مصوب و به مجلس فرستاده شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.