| کد خبر: 183379 |

امضا تفاهم‌نامه توسعه صادرات غیرنفتی بین ایران و چین

تفاهم‌نامه توسعه صادرات غیر نفتی بین ایران و چین که بین سازمان بین المللی استاندارد محصول سیتی وان و ریاست شورای توسعه تجارت بین المللی جوجیانگ چین صورت گرفت، گام بلندی در جهت توسعه صادرات غیر نفتی، ارتقای صنعت گردشگری و افزایش چشم گیر اشتغال در ایران را به همراه خواهد داشت.

تین نیوز

تفاهم‌نامه توسعه صادرات غیر نفتی بین ایران و چین که بین سازمان بین‌المللی استاندارد محصول سیتی‌وان و ریاست شورای توسعه تجارت بین‌المللی جوجیانگ چین صورت گرفت، گام بلندی در جهت توسعه صادرات غیر نفتی، ارتقای صنعت گردشگری و افزایش چشم‌گیر اشتغال در ایران را به همراه خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از بانک و صنعت، کشورهای ایران و چین تفاهم‌نامه‌ای با موضوع گسترش روابط تجاری، صادرات کالا و افزایش همکاری‌های اقتصادی را امضاء کردند.

این تفاهم‌نامه که بین سازمان بین‌المللی استاندارد محصول سیتی‌وان و ریاست شورای توسعه تجارت بین‌المللی جوجیانگ چین صورت گرفت، گام بلندی در جهت توسعه صادرات غیر نفتی، ارتقای صنعت گردشگری و افزایش چشم‌گیر اشتغال در ایران را به همراه خواهد داشت.

 ملک‌زاده رئیس امنای سازمان بین المللی سیتی‌وان و اولین مخترع صنعت گردشگری، در حاشیه این جلسه گفت: دو کشور ایران و چین به واسطه منافع مشترک همواره روابط نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند و امضا این قرارداد همکاری گام موثری در همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور به شمار می‌رود.

ملک‌زاده با اشاره به موقعیت جغرافیایی دو کشور که ایران واسطه بین شرق و غرب بوده و هست، افزود: شاهراه جاده ابریشم از گذشته‌های دور مسیر داد و ستدهای تجاری و فرهنگی بین دو کشور بوده است و اکنون شرکت‌های خصوصی در ایران با حمایت بنادر می‌توانند زمینه مناسب را برای تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور را به نحو مطلوبی افزایش دهند.

وی گفت: با گسترش روابط تجاری میان دو کشور فانگ هاو، ریاست دفتر ایران شورای توسعه تجارت بین‌المللی جوجیانگ چین، با هدف دستیابی به توافق گسترده در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، صادرات مواد اولیه و محصولات ایرانی با نشان بین‌المللی کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت به ایران سفر کردند و امروز این هدف مشترک محقق شد.

رئیس امنای سازمان بین‌المللی سیتی‌وان چین را دروازه صادرات  به 50 کشور دنیا معرفی کرد و افزود: مهم‌ترین هدف از امضا این توافق‌نامه حفظ روابط دو جانبه مبنی بر واردات مورد نیاز کشور از سایر کشورهای غیر مسلمان با تایید سازمان بین‌المللی سیتی‌وان، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، صادرات کالاهای با نشان استاندارد بین‌المللی کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت و ایستادگی در برابر تحریم‌های اقتصادی آمریکا است.

وی  با اشاره به این‌که نشان استاندارد محصول در حوزه کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت به‌طور انحصاری در اختیار این سازمان است، گفت: چین در ماه‌های ژانویه و مارس 2018، حدود 654.5 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این میزان 16.5 درصد بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته است. ایران هم‌مانند گذشته در زمینه‌های اقتصادی و تجاری با چین کار می‌کند و تحریم های آمریکا نسبت به ایران تاثیری در روابط اقتصادی دو کشور ندارد.

ملک‌زاده درباره برتری صادرات غیر نفتی به چین نسبت به دیگر کشورها گفت:  واقعیت این است که هر کشوری به دنبال صادرات و واردات کالا و محصولاتی است که از بالاترین سطح کیفیت برخوردار باشد و ایران برای افزایش ارزش‌افزوده محصولات داخلی و معرفی محصولات خود به بازارهای جهانی نیازمند همکاری‌های تجاری وسیع با چین است و این تفاهم‌نامه تضمین کننده صادرات محصولات غیر نفتی تولید داخل با نشان استاندارد بین‌المللی سیتی‌وان برای عرضه در کشور چین و به‌طبع معرفی به بازارهای جهانی و رشد چشم‌گیر صادرات و افزایش تولیدات داخلی با کیفیت است.

فانگ هاو ریاست دفتر ایران شورای توسعه تجارت بین‌المللی جوجیانگ چین در حاشیه این تفاهم ‌نامه گفت: ایران مهد تمدن تاریخی با قدمتی هزاران ساله است که فرصت‌های اقتصادی بیشماری را در دل خود جای داده است و بر اساس قرارداد همکاری فی مابین عرضه محصولات صادراتی ایران با نشان سیتی‌وان در فروشگاه‌های چین و صدور پروانه بین‌المللی استاندارد محصول ( کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت ) برای کالای چینی مورد توافق قرار گرفت که این بزرگ‌ترین دستاورد در روابط تجاری فی مابین است.

وی افزود: سفر به ایران فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌های دو کشور در عرصه های سرمایه‌گذاری، تجارت، اقتصاد و گردشگری است و از همکاری سازمان بین‌المللی سیتی‌وان در اجرایی شدن تامین محصولات و تولیدات ایرانی در فروشگاه‌های چین و انتخاب چین به‌عنوان شریک تجاری و اقتصادی، تشکر می‌کنیم و امیدواریم این تفاهم‌نامه شروع دوباره افزایش همکاری‌های گسترده بین‌المللی بین دو کشور باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.