| کد خبر: 182323 |

منشور اقتصاد در گام دوم

ظرفیت فراوان استفاده نشده اقتصاد ایران یکی از مهمترین دلایل امید به آینده است که در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری موسوم به «گام دوم» تاکید شد. سرپرست سازمان توسعه تجارت دراین باره از کشش صادرات ایران برای بازار ۱۰۰۰میلیارد دلاری کشورهای همسایه خبر داد.

تین نیوز

ظرفیت فراوان استفاده نشده اقتصاد ایران یکی از مهمترین دلایل امید به آینده است که در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری موسوم به «گام دوم» تاکید شد. سرپرست سازمان توسعه تجارت دراین باره از کشش صادرات ایران برای بازار ۱۰۰۰میلیارد دلاری کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش تسنیم، در آستانه ورود جمهوری اسلامی ایران به دهه پنجم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله) رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه مهم و راهبردی موسوم به «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.

امام خامنه ای در این بیانیه بارها بر کلیدواژه «امید» تاکید کردند که ظرفیت های فراوان استفاده نشده در اقتصاد ایران می تواند مهمترین دلیل امیدواری به پیشرفت آتی اقتصاد کشور باشد، از جمله بازار بزرگ 16 کشور همسایه با 600 میلیون نفر جمعیت که در این بیانیه راهبردی هم تاکید شد.

محمدرضا مودودی، با اشاره به لزوم ارتقاء زیرساخت‌های صادراتی و گسترده‌تر کردن سبد محصولاتی صادراتی کشور، گفت: سرمایه‌گذاری بر روی مگاپروژه‌ها یکی از نیازهای امروز کشور است که می‌تواند زیرساخت‌های صادراتی کشور را توسعه دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون در بخش توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، حداقل 10 مگاپروژه صادراتی با مشارکت بخش خصوصی تعریف شده است و معتقدیم باید بیش از این در این بخش سرمایه‌گذاری شود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت افزود: تجربه دولت در سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی و فولاد نیز نشان داده که تا چه میزان، سرمایه‌گذاری در داخل، می‌تواند به توسعه صادرات منجر شود و امروز بیش از 20 میلیارد دلار از صادرات، متعلق به همان پروژه‌هایی است که دولت در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

مودودی خاطرنشان کرد: اعتقاد دولت و بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صادراتی و مگاپروژه‌ها و همچنین عزم ملی، در بخش خصوصی و دولتی، ظرفیت سازی برای صادرات ایجاد می‌کند و واردات 1000 میلیارد دلاری کشورهای همسایه ما نشان می‌دهد، کشش بازار برای این ظرفیت سازی صادرات ایران وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.