| کد خبر: 179199 |

◄ سایه محصولات صنعتی و معدنی ایران بر بازارهای همسایه

صادرات لوازم‌خانگی انرژی بر و غیر انرژی بر به ارزش 360 میلیون دلار با 22 درصد رشد همراه بوده است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی گفت: مقایسه آمار صادرات محصولات صنعتی و معدنی شامل محصولات پتروشیمی (به‌غیراز میعانات گازی) طی هشت ماهه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده رشد ارزشی 23 درصدی است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالی اردکانی با اعلام این خبر اظهار کرد: صادرات کالاهای صنعتی و معدنی شامل محصولات پتروشیمی (به‌غیراز میعانات گازی) طی هشت ماهه سال جاری به رقمی بیش از 22 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر ارزشی رشد 23 درصدی را نشان می‌دهد.

 وی افزود: در مدت مذکور در گروه محصولات پتروشیمیایی، محصولات پتروشیمی با 10.3 میلیارد دلار و 32 درصد رشد، محصولات پایه نفتی شامل قیر و روغن‌های صنعتی با 1.8 میلیارد دلار و 14 درصد رشد و محصولات شیمیایی و پلیمری نیز با حدود 1.4 میلیارد دلار صادرات، 40 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

کمالی اردکانی در خصوص صادرات کالاهای گروه معدن گفت: مواد معدنی و صنایع فلزی شامل سنگ‌آهن، فولاد، فلزات رنگین ولوله و پروفیل با 4.4 میلیارد دلار صادرات، بیش از 9 درصد رشد داشته و همچنین صادرات صنایع غیرفلزی شامل سیمان، کاشی، سنگ‌های تزئینی و دیگر اقلام این گروه نیز با 1.4 میلیارد دلار صادرات، رشد 16 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی، ضمن اشاره به رشد صادرات محصولات لوازم‌خانگی اظهار داشت: صادرات لوازم‌خانگی انرژی بر و غیر انرژی بر به ارزش 360 میلیون دلار با 22 درصد رشد همراه بوده است.

بازارهای اصلی محصولات صنعتی عمدتا کشورهای همسایه و به‌خصوص کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.