| کد خبر: 176839 |

در مقایسه هفت‌ماهه 1397 با مدت مشابه سال گذشته رخ داد:

◄ رشد چشمگیر صادرات محصولات صنعتی و معدنی

سرمایه‌گذاری‌های دو دهه گذشته درزمینه ظرفیت‌سازی صنعت پتروشیمی و فولاد، منجر به این شده است که نیمی از صادرات غیرنفتی کشور به این دو بخش اختصاص یابد. بنابراین توسعه صادرات نیازمند ظرفیت‌سازی، سرمایه‌گذاری و توجه جدی و مستمر همه ارکان نظام به این موضوع است.

تین نیوز

مدیرکل توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه و تجارت ایران، گفت: براساس اطلاعات ارائه‌شده گمرک کشور در هفت‌ماهه نخست امسال 27 و دودهم میلیارد دلار صادرات محصولات صنعتی و معدنی به ثبت رسیده که نشان از رشد 13‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالی‌اردکانی افزود: از این مقدار حدود 11میلیارد دلار به محصولات پتروشیمی و میعانت گازی، چهار میلیارد دلار مواد معدنی و صنایع معدنی، دو میلیارد دلار به محصولات کشاورزی و باغی و حدود 10‌میلیارد دلار آن را تولیدات صنعتی تشکیل می‌دهد.

وی بابیان این‌که 90‌درصد صادرات کالا به 20 کشور انجام می‌شود؛ گفت: سرمایه‌گذاری‌های دو دهه گذشته در زمینه ظرفیت‌سازی صنعت پتروشیمی و فولاد، منجر به این شده است که نیمی از صادرات غیرنفتی کشور به این دو بخش اختصاص یابد. بنابراین توسعه صادرات نیازمند ظرفیت‌سازی، سرمایه‌گذاری و توجه جدی و مستمر همه ارکان نظام به این موضوع است.

 کمالی‌اردکانی سهم صادرات غیرنفتی کشور از رشد ناخالص ملی را حدود ٧.٥‌درصد اعلام کرد و گفت: برای رشد اقتصادی هشت درصد طی برنامه ششم نیاز به 300‌میلیارد دلار جذب سرمایه‌داریم که براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده سال آینده باید 15 تا 20 درصد افزایش صادرات داشته باشیم.

مدیرکل توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه و تجارت ایران بابیان این‌که ایران نوزدهمین بازار بزرگ دنیا است گفت: شرکت‌های ایرانی به دلیل این‌که تاکنون در معرض جدی رقابت خارجی قرار نگرفته‌اند و بازار داخلی بزرگی در دسترس دارند به صادرات به‌عنوان یک امر لازم، ضروری و راهبردی نگاه نمی‌کنند. تولید در دنیای امروز بدون توجه به صادرات محکوم‌به شکست است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.