| کد خبر: 178438 |

◄ قیمت 5 هزار تومانی برای بنزین تکذیب شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادعای افزایش قیمت بنزین تا لیتری پنج هزار تومان را رد کرد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادعای افزایش قیمت بنزین تا لیتری پنج هزار تومان را رد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، باوجوداینکه دولت اعلام کرده است امسال افزایش قیمت سوخت انجام نمی‌شود و درباره سهمیه‌بندی و تغییر قیمت بنزین تصمیمی گرفته نشده است، در روزهای اخیر ادعاهایی درباره چند نرخی شدن بنزین مطرح شده است.

اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس امروز درباره این ادعا، گفت: تاکنون فقط پیشنهادات مربوط به مدیریت مصرف و سهمیه‌بندی مطرح شده، اما هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین و یا سهمیه‌بندی اتخاد نشده است.

او افزود: مجلس تنها خواستار اتخاذ سازوکاری برای مقابله با قاچاق سوخت و مدیریت مصرف است، اما درباره اینکه از چه ابزار و شیوه‌هایی برای تحقق این اهداف استفاده شود، هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

این عضو مجلس با اشاره به احیای کارت سوخت، گفت: کارت سوخت به‌تنهایی نمی‌تواند نقش موثری در مدیریت مصرف سوخت داشته باشد، اما می‌تواند برای پایش اطلاعات و رصد وضعیت قاچاق استفاده شود.

قره خانی ادامه داد: از طریق کارت سوخت مشخص خواهد شد که قاچاق سوخت از چه منابعی و مراکزی درحال انجام است و به اصلاح سیاست‌ها کمک خواهد کرد.

او گفت: برای مدیریت مصرف بهینه و کاهش مصرف باید از ابزار سهمیه‌بندی و قیمت‌گذاری استفاده کرد و کارت سوخت به‌تنهایی کافی نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.