| کد خبر: 173733 |

در پنج‌ماهه اول سال جاری صورت گرفت؛

◄ رشد ۸۰ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به عمان

محصولاتی هم‌چون آهن و فولاد، میعانات نفتی و انواع گازها و روغن‌های صنعتی، دام زنده و کلینکر و مصالح ساختمانی و تره‌بار و فرش ماشینی، مهم‌ترین اقلام صادراتی کشورمان به عمان محسوب می‌شوند.

تین نیوز

 رایزن بازرگانی ایران در عمان گفت: براساس آمار و اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران، در پنج ماهه منتهی به مردادماه سال جاری بالغ‌بر یک‌میلیون و صد هزار تن کالا به ارزش ۳۹۲ میلیون دلار از ایران به عمان صادرشده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، عباس عبدالخانی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای امسال تا پایان مرداد‌‌ماه بیش از یک‌میلیون و صد هزار تن کالا به ارزش ۳۹۲ میلیون دلار از ایران به عمان صادرشده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهندۀ رشد ۸۰ درصدی است.

وی اظهار کرد: محصولاتی هم‌چون آهن و فولاد، میعانات نفتی و انواع گازها و روغن‌های صنعتی، دام زنده و کلینکر و مصالح ساختمانی و تره‌بار و فرش ماشینی، مهم‌ترین اقلام صادراتی کشورمان به عمان محسوب می‌شوند.

عبدالخانی با اشاره به تراز تجاری مثبت 270‌میلیون دلار به سود ایران در تجارت با عمان گفت: برخی از کالاهای ایرانی از طریق امارات وارد می‌شود که جزو اقلام صادرات مستقیم ایران به عمان قلمداد نمی‌شوند.

سهولت صدور ویزا برای فعالان تجاری، توسعه ناوگان حمل‌ونقل هوایی و سهولت ثبت شرکت تجاری برای اتباع ایرانی از مهم‌ترین دلایل رشد و توسعه سطح روابط تجاری میان دو کشور همسایه ایران و عمان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.