| کد خبر: 175254 |

◄ عامل اصلی قاچاق سوخت مشخص شد؟

کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان سیستان و بلوچستان سیاست غلط وزارت نفت را عامل اصلی قاچاق سوخت اعلام کرد.

تین نیوز

کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان سیستان و بلوچستان سیاست غلط وزارت نفت را عامل اصلی قاچاق سوخت اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمد محبی‌دبیر گفت: دلیل قاچاق بنزین در سیستان و بلوچستان این است که در تمام جایگاه‌های کشور به جز سیستان و بلوچستان، کارت آزاد وجود دارد.

او ادامه داد: محبی‌دبیر افزود: چندین بار با وزارت نفت در راستای جمع‌آوری کارت‌های آزاد مکاتبه کردیم و جلسه گذاشتیم زیرا این کارت‌ها نه مصرف کشور را مدیریت می‌کند و نه صرفه‌جویی دارد.

کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان سیستان و بلوچستان گفت: برآوردها نشان داد ۸۰ درصد سوخت قاچاقی که وارد سیستان و بلوچستان می‌شود از استان‌های مرکزی بوده است.

 محبی‌دبیر افزود: لازم است در بخش تخصیص سهمیه، نظارت بیشتری از سوی متولیان امر صورت گیرد تا وضع به‌گونه‌ای نشود که ما بخواهیم در مرز جلوی سوخت بری را بگیریم.

او افزود: عمده این قاچاق توسط نفت‌کش‌ها و اتوبوس‌هایی که باک‌های اضافی دارند و صورت‌وضعیتشان صوری است.

محبی‌دبیر افزود: با توجه به اینکه سامانه دوربین ما لینک نیست تا از این طریق ببیند واقعا این ناوگان در جاده حرکت کرده است یا خیر، اطلاعات پایش را نداریم.

او ادامه داد: سهمیه‌ای که کامیون بر اساس پایش می‌گیرد منطبق با تعداد بارنامه است که از این طریق سهمیه سوخت را کم‌کم جمع و به‌صورت تانکر و اتوبوس وارد استان می‌کنند؛ این اقدام شگرد ویژه‌ای در قاچاق سوخت محسوب می‌شود.

محبی با بیان اینکه سامانه‌های مربوط به قاچاق باید به یکدیگر لینک شوند، افزود: در سیستان و بلوچستان با استفاده از سامانه‌ها متوجه شدیم از روی کارت هوشمند ناوگان هر شماره پلاک چه قدر سهمیه و کجاها گرفته است که در حال تشکیل پرونده نیز هستیم.

او گفت: در این راستا ۱۲۴ هزار کارت مهاجر که برای خارج کردن سهمیه‌شان به سیستان و بلوچستان می‌آمدند شناسایی، مسدود و ابطال شد.

او تاکید کرد : با راه‌اندازی سامانه بارنامه برخط توسط مجموعه وزارت راه، دسترسی برای پلیس مبارزه با قاچاق در استان سیستان فراهم شد؛ با استفاده از این سامانه که به‌صورت موبایلی است و به‌زودی تبدیل به پایش دوربینی پلاک خوان در گلوگاه‌ها خواهد شد، عمده قاچاق سوخت شناسایی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.