| کد خبر: 174842 |

◄ دولت در حال بررسی سهمیه‌بندی بنزین است

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس از احتمال سهمیه‌بندی سوخت خبر داد.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس از احتمال سهمیه‌بندی سوخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، حسین امیر خامکانی با اشاره به‌احتمال سهمیه‌بندی سوخت، گفت: در حال حاضر دولت در حال بررسی موضوع سهمیه‌بندی بنزین است.

او ادامه داد: وزارت نفت و دولت در حال بررسی موضوع سهمیه‌بندی سوخت هستند و نمی‌توان قطعی گفت که سهمیه‌بندی انجام می‌شود یا خیر.

خامکانی گفت: استفاده از کارت سوخت قطعی بوده تا مصرف را مدیریت و مانع قاچاق شد، البته بخشی از مدیریت مصرف نیز به سهمیه‌بندی باز می‌گردد.

این عضو مجلس تصریح کرد: طرح سهمیه‌بندی بنزین و استفاده از کارت سوخت از سوی مسئولان وزارت نفت مطرح شده است  ولی  مشخص نیست که بنزین سهمیه‌بندی شود.

او تاکید کرد: نیاز عرفی و منطقی یک خانواده در حوزه سوخت با سهمیه موجود در کارت تامین می‌شود و در سهمیه‌بندی سوخت تا میزان مصرف معمولی بنزین باقیمت متعارف فروخته و محاسبه می‌شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر فردی بخواند بیش از میزان سهمیه سوخت مصرف کند باید از میزان تعیین شده مبلغ بیشتری پرداخت یا پول سوخت را به قیمت تمام شده پرداخت کند.

خامکانی به رشد 10 درصدی مصرف بنزین در هرسال اشاره کرد و گفت: با اعمال سهمیه‌بندی و کارت سوخت کشور از واردات بنزین بی‌نیاز می‌شود، چراکه در 6 ماه دوم سال نیز واردات بنزین سخت‌تر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.